۰ نفر

توقف قیمت طلا در مرز ۱۸۰۰ دلار؛

رشد دلار مانع صعود طلا شد

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۳
کد خبر: 451528
رشد دلار مانع صعود طلا شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و امیدها به اقدامات محرک مالی بیشتر بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در هشت سال اخیر ایستاد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا تغییری نداشت و در ۱۷۹۲ دلار و ۷۹ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۹۶ دلار و ۹۳ سنت پیش رفته بود و تنها چند دلار با ۱۸۰۰ دلار فاصله داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، توجه اصلی همچنان به آمریکا است. اگر روند شیوع بیماری ادامه پیدا کند، بازار با توجه به این حقیقت که بانک مرکزی آمریکا ناچار خواهد بود، تدابیر محرک مالی بیشتری را اجرا کند، از مرز قیمت ۱۸۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از مرز بیش از سه میلیون نفر عبور کرد و ایالتهای جدیدی آمار بالایی از افزایش موارد جدید را گزارش کرده‌اند.

عامل دیگری که به نگرانی‌های اقتصادی افزود، پیش‌بینی بانک مرکزی اروپا از رکورد اقتصادی عمیق‌تر منطقه یورو در سال میلادی جاری و بهبود ضعیف‌تر از حد انتظارات قبلی در سال ۲۰۲۱ بود.

تحلیلگران بانک اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: ابهامات سلامتی، مالی و اقتصادی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ و تبعات آن احتمالا باعث تداوم روند صعودی طلا در سال ۲۰۲۱ اما در سطح پایین‌تر از روند فعلی خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به تداوم روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که ممکن است رشد هزینه مصرفی و رشد مشاغل را از بین ببرد، ابراز نگرانی کرده‌اند و یکی از مقامات بانک مرکزی وعده داد حمایت‌های بیشتری انجام گیرد.

نرخ‌های بهره اندک و اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان به نفع قیمت طلا خواهد بود که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی یک دارایی امن به شمار می‌رود.

شاخص دلار روز چهارشنبه ۰.۱ درصد رشد کرد و مانع صعود طلا شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۹۲۱ دلار و ۶۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و ۸۳۵ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.