۰ نفر

تکذیب بروز اختلال در سامانه جامع تجارت

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۴۹
کد خبر: 314432
تکذیب بروز اختلال در سامانه جامع تجارت

وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعای یک مقام صنفی درباره اختلال دوره ای سامانه جامع تجارت و تاخیر سه هفته ای در تامین مواد اولیه تولید داروی دامپزشکی را رد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، چند روز پیش رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی از «بی‌برنامگی و بی‌نظمی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابع آن» گلایه داشت و ادامه داد: از جمله این بی‌نظمی‌ها بسته شدن دوره ای سامانه جامع تجارت به بهانه خرابی است که در تامین مواد اولیه و روند تولید اختلال ایجاد می‌کند.

به گفته حجت‌الله ذبیحی، آخرین بار به دلیل خرابی این سامانه تامین مواد اولیه تولید داروی دامپزشکی با تاخیر سه هفته ای روبرو شد.

در همین پیوند امروز (دوشنبه) سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از آغاز فعالیت و راه‌اندازی سامانه جامع تجارت در سال 1395 تاکنون قطعی یا اختلالی در سامانه نداشته ایم و مشکلات سیستم به یک دقیقه محدود بوده است که در امور فنی سامانه ها، اختلال محسوب نمی شود.

«علی رهبری» افزود: این سامانه اکنون کل فرآیند تجارت ثبت مجوزهای ورود و ثبت سفارش تا ترخیص کالا را شامل می شود.

وی ادامه داد:‌ در حال تکمیل تعامل و بهبود اتصال و ارتباط با گمرگ و تبادل داده هستیم.

 هفتم مهرماه امسال با حضور وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه جامع تجارت ایران، سامانه شناسه کالا، سامانه یکپارچه انبارها و مراکز نگهداری کالا، سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری بازرگانان و زیرساخت اعتباری خوشه تجارت به طور رسمی رونمایی شد.

در این آیین معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: سامانه هایی که امروز رونمایی شدند 2 هدف تسهیل فرایندهای تجارت کشور برای بازرگانان و کنترل‌های سیستمی برای مبارزه با قاچاق مدیریت کالاهای راهبردی و حتی فساد سیستمی را دنبال می کنند.

به گفته «بهنام امیری»، سامانه جامع تجارت با ایجاد یکپارچگی و هماهنگی الکترونیکی بین دستگاه های دخیل در فرآیند تجارت خارجی و داخلی به ارتقای تعامل پذیری دستگاه ها و یکپارچگی اطلاعات تجاری کشور منجر می شود و با بلوغ این سامانه انتظار می رود سرعت، سهولت و شفافیت در امور تجاری کشور محقق شود.