۰ نفر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات فولاد کم نشده است

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 306429
صادرات فولاد کم نشده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علیرغم تحریم‌های موجود در شش ماهه نخست سال جاری در حوزه صادرات فولاد کشور تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان امروز (سه شنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: با وجود اینکه در تحریم‌های اولیه آمریکا، نام فولاد، مس، طلا و آلمینیوم ذکر شده است، خوشبختانه ظرفیت‌های کشور افزایش پیدا کرده و امیدوارم با همت و هدف گذاری‌های انجام شده و حمایت مسئولان این حوزه بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.
وی ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، فولاد مبارکه وارد کننده گندله بود و به دلیل نداشتن و کمبود آهن اسفنجی تولیدات کمتر از گذشته شد، اما خوشبختانه در سال جاری، تولید مشتقات فولاد افزایش داشته است؛ به طوری که تولید شمش فولاد، ۱۴ درصد، تولید آهن اسفنجی به میزان ۱۹ درصد، تولید گندله ۳۸ درصد و تولید کنستانتره ۱۷ درصد افزایش داشته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به نقش اساسی فولاد در توسعه جهان اشاره کرد و افزود: ۴۳ درصد تجارت جهانی مربوط به فولاد است.
کرباسیان خطاب به مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در حوزه تولید و صنعت نقش بسیار مهمی داشته‌ است. اکنون روزی از این صنعت جدا می‌شوید که همکاران، مسئولان و تمام مردم قدردان زحمات شایسته شما هستند.
رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو از اقدامات صورت گرفته در مدیریت پیشین تقدیر کرد و گفت: طی پنج سال گذشته در زنجیره فولاد، تولید، صادرات و بهره وری و نیز مسئولیت اجتماعی که از تکالیف اصلی شرکت‌هاست خدمات بسیار ارزشمندی انجام شده است که باید مورد قدردانی قرار گیرد.
کرباسیان با اشاره به نقش اساسی مدیریت در شرکت‌های بزرگ، اظهار کرد: مدیریت شرکت‌های بزرگ، بسیار اساسی است. مدیر موفق باید فرماندهی و رهبری مجموعه را به خوبی برعهده گرفته و مسئولیت خود را به شایستگی اداره کند.
 وی ادامه داد: مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه با مدیریت شایسته خود توانست آبروی فولاد مبارکه را در کشور و جهان حفظ کند.
وی با اشاره به سوابق درخشان مدیرعامل جدید، خاطرنشان کرد: آقای عظیمیان مسئولیت‌های بسیاری داشته که شناخته ترین آنها، شهرداری اصفهان است.
کرباسیان افزود: از مسئولان استان تقاضای حمایت از مدیریت فولاد مبارکه به عنوان یک نهاد ملی و جهانی را داریم تا این صنعت بتواند با همدلی و وحدت در مقطع فعلی تحریم و فشارهای خارجی الگویی برای سایر صنعت های کشور باشد.
صبح امروز، مراسم تکریم بهرام سبحانی- مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه اصفهان و معارفه حمیدرضا عظیمیان به عنوان مدیرعامل جدید فولاد مبارکه برگزار شد.