۰ نفر

ورود سومین محموله تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی

۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۹
کد خبر: 224583
ورود سومین محموله تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین محموله تجهیزات خریداری شده مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی وارد بندر چابهار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز آقایی اظهارداشت: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت به سواحل مکران و چشم انداز طرح توسعه بندر چابهار، در پی لغو تحریم ها و در سایه فرصت به وجود آمده در دوران پسا برجام تاکنون سه بخش از تجهیزات پیشرفته بندر شهید بهشتی خریداری و وارد بندر چابهار شده است.

وی افزود: نخستین بخش از این تجهیزات شامل 9 دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه ای بهمن سال گذشته و دومین محموله شامل 13 دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر، امتی استاکر و لیفتراک در اواخر شهریور ماه سالجاری وارد بندر چابهار شده، مونتاژ و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات که شامل 25 دستگاه کانتینر قطعات و 2 دستگاه مکنده غلات است، امروز در بندر چابهار پهلو گرفته و فرآیند تخلیه و بارگیری کشتی مذکور در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با بهره برداری از مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن افزایش می یابد.

آقایی افزود: با نصب و راه اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس را خواهد داشت.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.