۰ نفر

واگذاری ۲۴۴ شهرک صنعتی به بخش خصوصی

۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۱
کد خبر: 148522
واگذاری ۲۴۴ شهرک صنعتی به بخش خصوصی

عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از واگذاری 244 شهرک و نواحی صنعتی به بخش غیر دولتی در کشور خبرداد و گفت: منظور از بخش غیر دولتی همان صنعتگران مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی هستند.

واگذاری 244 شهرک و نواحی صنعت به بخش‌های غیردولتی خبری است که فرشاد مقیمی اعلام کرده، اما معنای این واگذاری چیست؟

وی در این مورد توضیح داده است: خصوصی سازی در شهرک ها و نواحی صنعتی با خصوصی سازی بنگاههای دولتی قدری متفاوت است و به عبارتی خصوصی سازی در این شهرک ها بر اساس قانون «واگذاری نحوه مدیریت شهرک های صنعتی به بخش غیر دولتی» صورت می گیرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که با رادیواقتصاد مصاحبه می‌کرد، افزود: بر اساس قانون مزبور تاکنون 244 شهرک و نواحی صنعتی به بخش غیر دولتی در کشور واگذار شده است.

عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: طبق قانون شهرک ها و نواحی صنعتی مشمول واگذاری می شوند که 50 درصد اراضی خود را به بخش غیر دولتی و سرمایه گذاران واگذار یا بیش از 15 واحد صنعتی در حال بهره برداری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حق انتفاع از تاسیسات و زیرساخت های شهرک های صنعتی را به صنعتگران واگذار می کند، افزود: تامین زیر ساخت های صنعتی و عرضه به صنعتگران و کارآفرینان مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی با هدف ایجاد واحد و توسعه طرح های صنعتی از ماموریت های مهم این سازمان است.

مقیمی در خصوص زیر ساخت های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی نیز اذعان کرد: تامین زمین، آب، برق، گاز، تلفن، فضای سبز، تصفیه خانه فاضلاب و ... غیره از جمله این زیرساخت هاست. به گزاش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، وی در ادامه از بهره برداری 780 شهرک و ناحیه صنعتی و همچنین بیش از 37 هزار واحد صنعتی در این شهرک ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار طرح صنعتی نیز در این شهرک ها و نواحی صنعتی در حال ساخت و ساز است.

عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین مجموع واحدهای صنعتی مورد بهره برداری در کشور را بیش از 88 هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این میزان 37 هزار واحد در شهرک ها و نواحی مستقر هستند.