۰ نفر

با قرار گرفتن حمیدرضا عظیمیان در فهرست تحریم‌های آمریکا صورت گرفت؛

انتقام آمریکا از فرمانده جبهه صنعت فولاد

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۴
کد خبر: 498354
انتقام آمریکا از فرمانده جبهه صنعت فولاد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، شامگاه روز جمعه، اضافه شدن چند فرد و نهاد ایرانی به فهرست تحریم‌های آمریکا را اعلام کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، فهرست افراد و شرکت‌های ایرانی که به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند عبارت‌اند از: حمیدرضا عظیمیان در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه ایران، محمدرضا مدرس خیابانی در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،  شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران، شرکت خطوط دریایی پیام سفیران دریا.

مایک پومپئو وزیر خارجۀ آمریکا اعلام کرد که واشنگتن سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران را به فهرست  تحریم‌های خود اضافه کرده است.

وی در بیانیۀ خود مدعی شد که اشاعۀ تسلیحات متعارف ایران تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و بر اساس شواهد، ایران همچنان به حمایت نظامی و انتقال تسلیحات به سوریه، لبنان، عراق، یمن و دیگر مناطق ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با ادعای واهی نقض برجام، از این توافق خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف‌شدۀ ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری را تحت عنوان «فشار حداکثری» علیه ایران وضع کرد.

دولت ترامپ در هفته‌های پایانی کار خود، روند اعمال تحریم علیه ایران را به‌طور جنون‌آمیزی تسریع کرده و در یکی از جدیدترین موارد، مؤسسۀ دانش‌بنیان برکت را که تولیدکننده اولین واکسن ایرانی کروناست تحریم نموده است.وبگاه «واشنگتن فری‌بیکن»، نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی نوشته است: دولت ترامپ در تلاش است در واپسین روزهای حضورش در قدرت تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران وضع کند.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این رسانه اعمال این تحریم‌ها را به نفع دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دانسته که در حال تدوین سیاست‌های خود در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

0a0a0115-29fa-4a73-805f-8618e987d631