۰ نفر

عوامل اقتصادی موثر بر قیمت بلبرینگ را بشناسیم

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبر: 486577
عوامل اقتصادی موثر بر قیمت بلبرینگ را بشناسیم

برای خرید بلبرینگ پارامترهای مهمی را باید مد نظر قرار داد. بسته به اینکه قرار است این کالا را در چه صنعتی و در چه موقعیتی مورد استفاده قرار دهیم، حساسیت ها برای انتخاب صحیح آن هم بیشتر می شود. تمامی این پارامترها نیز تاثیرگذار بر روی قیمت بلبرینگ هستند که طبیعتا نقش مهمی در خرید این کالای مهم و حیاتی دارد.

این پارامتر، به عنوان یک شاخص کلیدی در تصمیم گیری مدیران صنعتی به منظور خرید کالاهایی مثل بلبرینگ است. طبیعتا هرچه قیمت بالاتر برود، تمایل به خرید محصولات باکیفیت کمتر شده و همین موضوع راندمان و بهره وری مجموعه های صنعتی را پایین می آورد. همچنین، اگر کالایی در تولید محصولات مورد استفاده قرار گرفته باشد، کیفیت پایین آن می تواند هم به مصرف کننده ضربه بزند و هم هزینه های گارانتی و خدمات پس از فروش کالا را افزایش دهد.

عوامل غیر مستقیم بر قیمت بلبرینگ

به همین علت است که بررسی عواملی که بر روی قیمت بلبرینگ اثر می گذارند مهم است. برخی از این عوامل وابسته به نوع، اندازه، برند و فروشنده است. به ویژه اگر قصد خرید اینترنتی را داشته باشید، باید دقت کنید که فروشگاه هایی خرید کنید که هم تخصصی هستند و هم بدون واسطه انواع برندهای معتبر را عرضه می کنند.

اما غیر از عواملی که در بالا بیان شد، برخی موارد اقتصادی نیز در قیمت این کالای صنعتی اثرگذار هستند. بررسی این پارامترها، علت گران یا ارزان شدن بلبرینگ را مشخص می کند. در ادامه به صورت خلاصه به برخی از این نکات پرداخته ایم.

نوسانات ارز و تاثیر آن بر قیمت بلبرینگ

اکثر بلبرینگ های موجود در ایران از برندهای معتبر جهانی بوده و وارداتی هستند. در نتیجه مشخص است که نوسانات ارز، نقش مستقیمی بر روی قیمت خواهد داشت. این نوسانات به ویژه به بالارفتن قیمت کمک زیادی می کند و روند پایین آمدن قیمت ها ممکن است زمان بر باشد.

نوسانات ارز هم بر روی قیمت تاثیرگذار است و هم می تواند باعث افزایش هزینه های حمل و نقل، بیمه و... شود. به همین علت است که موضوع اصلی برای ثبات قیمت این کالای مهم و استراتژیک برای صنایع مختلف ایرانی، تامین ارز با قیمت مناسب است.

بب

قوانین گمرک و مشکلات ترخیص

از مهم ترین مشکلات اقتصادی که هم از نظر روانی باعث گران شدن بلبرینگ می شود و هم نقش مستقیم بر روی قیمت تمام شده دارد، قوانین گمرکی است. وقتی کالاهای وارداتی مثل بلبرینگ، رولبرینگ، انواع یاتاقان و... در زمان مناسب از گمرک ترخیص نشوند، طبیعی است که با کمبود چنین کالاهای مهمی، بازار سیاه راه بیافتد.

اگر چنین کالاهایی به صورت منظم و شفاف به کشور وارد شوند، قطعا مشکل کمبود آن را در بازار نخواهیم دید. در نتیجه امکان تاثیرگذاری نوسانات ارز نیز بر قیمت کمتر می شود. تامین چنین کالاهایی نیاز جامعه و صنعت است و نمی توان از صاحبان صنایع خواست که برای خرید یاتاقان یا بلبرینگ صبر کنند. با یک برنامه ریزی دقیق و منظم می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد.

افزایش قیمت مواد اولیه در بازار جهانی

تولید بلبرینگ حساسیت های خاص خود را دارد. مهندسان مکانیک در طراحی این کالای مهم و کاربردی در صنعت، تلاش می کنند با بررسی تمامی نکات، دقیق ترین و بهترین طراحی را انجام دهند. با این حال نقش مواد اولیه در تولید بلبرینگ و یاتاقان بسیار کلیدی است. اگر از مواد اولیه باکیفیت یا تکنولوژی ساخت مناسبی برای تولید این کالا استفاده نشود، احتمال بروز مشکل زیاد خواهد بود.

در سال های اخیر با نوسانات قیمت فولاد که ماده اصلی برای تولید بلبرینگ است مواجه بوده ایم. اگرچه قیمت فولاد در سال 2018 به بالاترین حد خود رسید و بعد مجددا کاهش یافت؛ اما در سال 2020، روند صعودی قیمت فولاد باعث شده تا هزینه تولید نیز افزایش پیدا کند.

ببب

راهکار خرید بلبرینگ بـا قیــمت منــاسب

با توجه به شرایط اقتصادی موجود، برای کاهش هزینه خرید بلبرینگ باید از روش های مختلفی استفاده کرد. عواملی که در بالا ذکر شد عمدتا از دست خریدار و حتی فروشنده خارج است؛ پس باید به فکر روش های جدیدی برای خرید به صرفه بود.

شاید تا پیش از این خرید این کالا توسط کارپردازان شرکت ها با مراجعه به برخی فروشگاه های فیزیکی در سطح شهر یا استان صورت می گرفت؛ اما امروزه کار ساده تر و دسترسی بهتر است.

خرید آنلاین کمک می کند تا در هر نقطه کشور که هستید، به بهترین قیمت بلبرینگ، یاتاقان و... دسترسی داشته باشید. خرید اینترنتی این کالاها اگرچه ممکن است کمی دور از انتظار باشد؛ اما هم اکنون شرکت های موفق در ایران به سمت این نوع تامین کالا رفته اند.

مزایای خرید اینترنتی بیرینگ

در خرید اینترنتی امکان مقایسه مشخصات و ویژگی ها به راحتی در دسترس است. در نتیجه بررسی قیمت بلبرینگ نیز به سادگی انجام می شود. می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر، ضمن اطمینان از اصالت کالا، بهترین و مطمئن ترین خرید را انجام دهید.

پینیون به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های تخصصی بلبرینگ، یاتاقان، رولبرینگ و... توانسته با مشاوره رایگان پیش از خرید، ارائه بهترین محصولات از برترین برندهای دنیا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش حرفه ای و مسئولانه، گام موثری در کاهش هزینه خرید بلبرینگ بردارد.