۰ نفر

حمایت شستا و تاپیکو از صنعت سلولزی ادامه دارد

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 658140
حمایت شستا و تاپیکو از صنعت سلولزی ادامه دارد

در صنعت سلولزی، مجموعه‌ها و زیر ساخت‌های اساسی داریم و با تلاش برای تامین مواد اولیه، تولید آنها را رونق خواهیم داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛مسعود اسم‌خانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با بیان اینکه هلدینگ تاپیکو به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای کشور در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، صنعت لاستیک، سلولزی و خدمات مهندسی فعالیت می‌کند، افزود: با توجه به مجامع برگزار شده و سودهای تقسیمی مشخص شده، امسال سود تلفیقی خوبی  برای سهامداران رقم خواهد خورد.

اسم‌خانی با تاکید بر اینکه فعلاً برنامه خروج از صنعت سلولزی را نداریم، اضافه کرد: بر اساس تکلیف و سیاست‌گذاری‌های کلان شستا، به دلیل نقش و اهمیت این صنعت در کشور، ابتدا باید با حمایت تاپیکو این صنعت به رشد و بلوغ لازم خود برسد، سپس تفکیک آن را به‌عنوان یک هلدینگ مستقل بررسی خواهیم نمود.

وی اضافه کرد: در صنعت سلولزی مجموعه‌ها و زیر ساخت‌های اساسی داریم و با تلاش برای تامین مواد اولیه، تولید آنها را رونق خواهیم داد و با تنوع‌بخشی به محصولات این صنعت با پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مصوب در این صنعت طبق برنامه تدوین شده، خطوط تکمیلی و پایین دستی آن را توسعه می‌دهیم.  

این مقام مسؤل گفت: خداوند فرصتی به ما مدیران در عرصه این جنگ اقتصادی داده است تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در استفاده از تولید دانش بنیان و بهره‌مندی از دانش و ظرفیت‌های بومی، اقدامات موثر و بنیادی را پایه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با بیان اینکه ابر هلدینگ تاپیکو در ۳۹ شرکت نفت، گاز و پتروشیمی سهامدار مدیریتی و غیر مدیریتی است، بیان کرد: در سال گذشته توانستیم رتبه سیزدهم در بین صد شرکت برتر کشور را کسب کنیم و به دلیل تدبیر و زحمات مدیران و کارشناسان خبره تاپیکو، در زمینه سرمایه‌گذاری انجام شده با نقش سهامداری در اکثر شرکت‌های معتبر و خوشنام کشور، هم اکنون از نقطه نظر سودآوری دومین هلدینگ بزرگ صنعت پتروشیمی کشور هستیم.

خاطر نشان می‌شود کاغذسازی کاوه که با نماد چکاوه در بازار بورس فعالیت دارد از شرکت‌های وابسته به هلدینگ سلولزی تاپیکو و شستا است