۰ نفر

تغییر معادلات جهانی در بازار مواد معدنی؛

تقاضا برای نیکل لیتیوم و کبالت افزایش می یابد

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبر: 644743
تقاضا برای نیکل لیتیوم و کبالت افزایش می یابد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات‌متحده، کانادا و سایر کشورها با افزایش تقاضای جهانی برای مواد معدنی حیاتی که برای انرژی پاک و سایر فناوری‌ها ضروری هستند، مشارکت جدیدی ایجاد کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای مواد معدنی مانند نیکل، لیتیوم و کبالت در دهه‌های آینده به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، خوزه فرناندز، معاون وزیر رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست آمریکا اظهار کرد: مقادیر زیادی از این مواد معدنی برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات‌متحده مورد نیاز است.

فرناندز گفت: تا سال ۲۰۵۰ برای دستیابی به اهداف انرژی پاک به ۶ برابر بیشتر از لیتیومی که امروز استفاده می‌کنید، نیاز خواهید داشت. او افزود که کانادا یک تامین‌کننده مهم مواد معدنی حیاتی است. مواد معدنی عناصر مهم در باتری‌ها، وسایل‌نقلیه الکتریکی، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی هستند و همچنین در محصولات مختلف از کامپیوتر گرفته تا لوازم خانگی استفاده می‌شوند.

دولت ایالات‌متحده با کانادا برای تقویت زنجیره‌های تامین منطقه‌ای برای مقابله با تسلط چین در این بخش همکاری کرده است. جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا، در یک مصاحبه تلفنی گفت: مواد معدنی حیاتی یک فرصت اقتصادی برای کانادا هستند. ویلکینسون گفت که کانادا برخلاف ایالات‌متحده دارای ذخایر زیادی از نیکل و کبالت است.

بر اساس گزارش رویترز، مشارکت در تامین موادمعدنی، علاوه بر کانادا و ایالات‌متحده، شامل استرالیا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، سوئد، بریتانیا و کمیسیون اروپا نیز می‌شود.