۰ نفر

دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه گشایش یافت

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 585701
دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه گشایش یافت

دومین نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های دمشق و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، وزیر اقتصاد سوریه و شماری از بازرگانان و سرمایه‌گذاران دو کشور گشایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بسیاری از بازرگانان حاضر در نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های اقتصادی را تحسین و آن را گامی بلند در مسیر ارتقای همکاری‌های اقتصادی دو کشور ارزیابی کردند.

در این نمایشگاه که در فضایی به وسعت چهار هزار متر مربع برپا شده، ۱۶۴ شرکت از کشورمان توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشتند.

"سید رضا فاطمی امین" وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در اظهاراتی در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز علاقه‌مندی برای فعال شدن مجدد ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی سوریه و بازیابی اقتصاد این کشور، برای سرمایه گذاری مشترک در سوریه به‌منظور تامین مصارف داخلی و صادرات به کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرد.

رییس اتاق بازرگانی سوریه و ایران نیز برگزاری این نمایشگاه‌ در شرایط سخت اقتصادی فعلی سوریه را مهم ارزیابی کرد که در بهبود شرایط اقتصادی سوریه و در مقابله با تحریم‌های ظالمانه نقش بسزایی دارد و همچنین روابط دو کشور را مستحکم‌تر می‌کند.

 سوریه در سال ۲۰۰۸ بیش از ۳۰ میلیارد دلار با جهان تجارت داشت که اکنون به کمتر از پنج میلیارد دلار درسال رسیده است.

به گفته کارشناسان، ایران علاوه بر کالا، در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز ظرفیت همکاری بسیار بالایی با سوریه دارد.