۰ نفر

اعلام لیست سرویس های مجاز مدارس از ۱۵ شهریور

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 661460
اعلام لیست سرویس های مجاز مدارس از ۱۵ شهریور

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آغاز ثبت نام رانندگان تاکسی در سامانه سپند از شنبه هفته آینده و اعلام لیست مجاز به مدارس تا 15 شهریور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در حاشیه مراسم سی و نهمین مجمع اتحادیه تاکسیرانی‌های شهر تهران و دومین مجمع اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل و مدیریت بار شهرداری‌های کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های جامعی در مورد موضوع سرویس مدارس همزمان با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید توسط وزارت کشور و سازمان تاکسیرانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سامانه سپند در این راستا پیش‌بینی شده که علاوه بر ساماندهی سرویس‌ مدارس بحث استعلام از رانندگان و امنیت ناوگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه دارد و مدارس طبق دستورالعمل مجاز هستند از ناوگانی که از طریق سامانه سپند راستی‌آزمایی شده استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: علاوه بر ارتقا امنیت سفر دانش آموزان اَپی هم به زودی برای والدین در دسترس خواهد بود که آمدوشد رانندگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حین انتقال دانش آموزان نظارت کنند.

ضامنی اعلام کرد: از شنبه ثبت‌نام رانندگان و شرکت‌ها از طریق سامانه سپند برای سریس مدارس  آغاز می‌شود و تا 15 شهریور لیست نهایی سرویس‌های مجاز در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، همچنین برابر ابلاغیه رئیس سازمان تامین اجتماعی پالایش بیمه رانندگان تاکسی در حال انجام است و برخی از این روند حذف و برخی اضافه خواهند شد که لیست کسانی که از این بیمه حذف خواهند شد افرادی هستند که راننده نبوده و یا پروانه فعالیت نداشته‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه در مورد تاکسی‌های بیسیم خبر داد و گفت: زیرساخت‌ها از طریق اپراتورها در حال تهیه است تا علاوه بر اینکه تاکسی‌های بیسیم بتوانند در شبکه شهری تردد کنند،‌ در شبکه کشوری هم امکان فعالیت و انتقال مسافر داشته باشند.