۰ نفر

زاکانی: هیچ وقت نگفته ام زمان صدور پروانه به یک هفته کاهش پیدا می کند، گفته ام الزام قانونی این است

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 650247
زاکانی: هیچ وقت نگفته ام زمان صدور پروانه به یک هفته کاهش پیدا می کند، گفته ام الزام قانونی این است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر آخرین آماری که از مناطق ۲۲گانه شهر تهران به دست آورده ایم زمان صدور پروانه ساخت در شهر تهران بین ۲ تا ۵ ماه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره کاهش زمان صدور پروانه ساخت گفت: هیچ وقت بنده اعلام نکرده ام که زمان صدور پروانه ساخت به یک هفته کاهش پیدا می کند به این مساله اشاره داشتم که الزام قانونی این است که به یک هفته این مدت زمان کاهش پیدا کند.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۰ روز  میانگین صدور پروانه ساخت در تهران است، گفت: البته صدور پروانه نیز در شهرداری تهران دارای دو بخش پروانه ساخت و پروانه شهرسازی می شود.  

شهردار تهران ادامه داد: وعده شهرداری تهران این بود که با پیگیری این مساله بدون حذف ضروریاتی که باید در هنگام صدور پروانه ساخت به آن پرداخته شود، کار را به گونه ای پیش ببریم که زمان صدور پروانه ساخت به ۲ ماه ختم شود.

زاکانی ادامه‌داد: در حال حاضر آخرین آماری که از مناطق ۲۲گانه شهر تهران به دست آورده ایم زمان صدور پروانه ساخت در شهر تهران بین ۲ تا ۵ ماه است.  

وی با اشاره به اینکه روند صدور پروانه ساخت در شهرداری تهران چند گلوگاه مهم دارد، بیان کرد: اگر این گلوگاه ها رفع شود، زمان صدور پروانه ساخت کاهش می یابد.

زاکانی یادآور شد: در حال حاضر زمان صدور پروانه حدود ۲۱۰ روز  کاهش پیدا کرده است و امیدواریم این زمان را کمتر از این مدت کنیم.