۰ نفر

نماینده شورای شهر تهران؛

با حمله سایبری اطلاعاتی از شهرداری خارج نشده است

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 642239
با حمله سایبری اطلاعاتی از شهرداری خارج نشده است

با حمله سایبری چند روز گذشته به سامانه های شهرداری تهران، برخی از درز اطلاعاتی خبر می دهند؛ با این جود احمد صادقی ضمن رد این خبر گفته است که اطلاعاتی از سامانه شهرداری در دست دشمنان قرار نگرفته و فقط اختلالی در روند سرویس‌دهی صورت گرفته است.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ چند روز قبل روابط عمومی شهرداری تهران اعلام کرد، سامانه «تهران من» مورد حمله سایبری قرار گرفته‌است. پس از آن نیز یک گروه هکری با انتشار ویدیوهایی از دیتاسنتر مرکز فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مدعی شد که به زیرساخت دوربین‌های مراقبتی شهرداری تهران دسترسی دارد.

احمد صادقی، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند و نماینده شورای شهر تهران در خصوص این اتفاق گفت: اطلاعاتی از سامانه شهرداری در دست دشمنان قرار نگرفته و فقط اختلالی در روند سرویس‌دهی صورت گرفته است. هنوز شهرداری به نتیجه نرسیده که اطلاعاتی از بین رفته است. در واقع اختلال فقط در روند فعالیت‌ها بوده است.

او در ادامه توضیح داد: تا جایی که اطلاع دارم، عمده سامانه‎هایی که ارائه خدمات شهری به شهروندان داشته است کارشان را انجام می‌دهند.

رییس کمیته شفافیت شورای شهر در مورد تاثیر این هک بر سامانه شفافیت شورای شهر گفت: سامانه شفافیت با هک شدن سایت‌های شهرداری اتفاقاً با قدرت عمل بیشتری حرکت می‌کند. سامانه شفافیت مواردی را اعلام می‎کند که شهروندان باید بدانند. افشای آن از لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند در دسترس همه قرار بگیرد. این هک شدن قطعاً در سامانه شفافیت محدودیت‌هایی ایجاد نمی‌کند. 

او در پایان بیان کرد: در هر صورت ممکن است هر سامانه‌ای قابل نفوذ باشد. باید پروتکل‌های امنیتی و پدافند غیر عامل را بازنگری و حوزه سایبری خود را قوی‌تر کنیم.