۰ نفر

هوای تهران در شرایط قابل قبول

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبر: 615280
هوای تهران در شرایط قابل قبول

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا امروز(۷ اسفند ماه) با افزایش ناپایداری جوی هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۷ اسفند ماه) با توجه به شرایط ناپایدار جوی کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

تداوم ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۸ اسفندماه) همزمان با آغاز تردد خودروها باعث تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد خواهد شد. وزش باد نسبتاً شدید در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وزش باد مؤثر و تداوم ناپایداری جوی تا ساعات پایانی یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به‌ دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.