۰ نفر

زاکانی: وضعیت کنونی زیبنده مردم پایتخت نیست

۲ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹
کد خبر: 592539
زاکانی: وضعیت کنونی زیبنده مردم پایتخت نیست

شهردار تهران با بیان اینکه آنچه در شهر مشاهده می شود زیبنده مردم پایتخت نیست گفت: به منظور متحول کردن روح و کالبد شهر نیازمند کار جدی و همگانی هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۲، افزود: برای این کار لازم است با کمک مردم و در کنار آنها و تکیه بر اعتقاد الهی، توسل به ائمه و معصومین و انبیا پیش رویم.

وی اظهار داشت: البته این شهر ظرفیت های زیادی برای تحول دارد، در همین راستا ابتدا به دنبال تحول در خود شهرداری هستیم تا یک مسیر جدید را با قواعدی خاص شروع کنیم.

تغییر رویه های نامناسب قبلی در تملک املاک

شهردار تهران با بیان اینکه باید تلاش مان را  در جهت خدمت بی منت به مردم قرار دهیم، اظهار کرد: دهها سال است که مجموعه اسلام آباد یا فرحزاد از مشکلات رنج می برند، باید با استفاده از ظرفیت ها گره از زندگی مردم باز کنیم.

وی گفت: همانطور که پیش از این اشاره کردم ما نباید زمین‌های مردم را بخریم بلکه باید طرح هایی را بگذاریم که آنها بعد از یک تا دو سال صاحب خانه شوند اینها تصمیماتی است که در حال اتخاذ است تا رویه‌های نامناسب را در این حوزه تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه محور کار را مردم و به ویژه نخبگان قرار خواهیم داد گفت: باید امکاناتمان را در اختیار مردم قرار دهیم تا ظرفیت هایشان بارور شود.

زاکانی با بیان اینکه امیرکبیر در سه سال کارهای بزرگی انجام داد تاکید کرد: امیرکبیرهای زیادی در این شهر وجود دارند که باید ظرفیت های آنها شناسایی شود، زیرا در سایه استعدادهای مردم می توانیم هویت های شهر را خلق کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تعلق مکانی بسیار مهم است و تهران به جز پایتخت بودن هویت دومی ندارد، گفت: تهران باید در سبک زندگی، ورزش، علم، هنر، ادبیات، فرهنگ و زیست بومی یک الگو، افتخار و فرهنگ باشد بنابراین تلاش می کنیم که مردم خالق هویت ممتازی باشند.

ایجاد الگوی مناسب توسط مردم بر محور نخبگان با استفاده از اهل علم

زاکانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر آسیب های اجتماعی است، ادامه داد: اگر  ترافیک و آلودگی هوا، شهروندان را آزار می دهد باید ظرفیت هایی را در تهران فعال کنیم  که به جای تکمیل مترو تهران تا سال ۱۴۲۰ ظرف ۵ تا ۶ سال مترو را تکمیل کنیم تا ۱۰ میلیون سفر زیرزمینی داشته باشیم و با هوشمندسازی سفر را در شهر کاهش دهیم.

شهردار تهران با عذرخواهی بابت لغو مراسم برای حضور در منطقه گفت: به دلیل کرونا و توصیه وزارت بهداشت از حضور در مسجد و دیدار با شهروندان در این مراسم محروم شدیم.

وی با تاکید بر اینکه هر دورانی با یک چشم بر هم زدن به پایان می رسد، ادامه داد: باید از فرصت خدمت بهترین استفاده را در جهت رفاه مردم ببریم و ظرفیتی برای کل تیم که ملت ایران است خلق کنیم.

زاکانی گفت: این منطقه محور سلامت و گردشگری را به خود اختصاص داده و از  زیرساخت‌ها و طبیعت خوبی برخوردار است امیدواریم برای منطقه ۲ هم به یک جمع بندی جدی برسیم چرا که امکان و اقتضای کارهای بزرگ در منطقه فراهم است.

در تلاشیم شورایاری ها ظرفیت قانونی یابد

وی افزود: در تلاش هستیم که شورایاری منشا قانونی پیدا کند که در حال حاضر دیوان عدالت حکم داده که امکانی در اختیارشان نگذاریم و تصمیم گرفتیم تا موقعی که منشا قانونی پیدا نکرده  یک مجمع نخبگان شکل دهیم که بخش زیادی از آن شورایارها هستند.

به گفته زاکانی، این مجمع اولا تصمیم سازی و ایده پردازی و نظارت را بعنوان بازوی کمکی شهرداری انجام می دهد و ثانیا برای محله ها تصمیم های مفید اتخاذ می کند. معتقدیم باید ظرفیت مسجد، مدرسه، خانواده، دانشگاه و حوزه را در کنار هم قرار دهیم.

ساماندهی ۵۲ فعالیت در پایتخت

شهردار تهران بیان کرد: تلاش می کنیم ۵۲ فعالیت را در تهران ساماندهی کنیم تا امکان رقابت بین محلات را به وجود بیاورد، ۵۲ جشنواره می گذاریم و در هر منطقه کانون تخصصی این فعالیت ها را تشکیل می دهیم.

به گفته وی، محلات باید در درون خود رقابت بین خیرات و برکات، محیط زیست، سلامت، خدمت محلی، کارآفرینی و سایر حوزه ها داشته باشد.

در کنار مبارزه با فساد به دنبال خدمت شایسته به مردم هستیم

زاکانی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های شهرداری بی نظیر است و باید در خدمت مردم قرار بگیرد، عنوان کرد: ما امانتدار این ظرفیت ها هستیم تا یک شهر پاک، معنوی همراه با سلامت و آرامش داشته باشیم. در این دوره تلاش جدی ما این است که همراه مردم و در خدمت مردم بر محور نخبگان خدمت شایسته داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در راستای حوزه‌های مطرح شده توسط نخبگان گام برداریم و به وعده های خودمان عمل و راه شهدا و بزرگان را طی کنیم.

زاکانی یادآور شد: امروز حدود سه ماه و ۲۰ روز است که در خدمت مردم تهران هستیم، منطقه ۲ منطقه آیت الله مهدوی کنی است که تلاش و کوشش او به عنوان یک اندیشمند باعث تاسیس دانشگاهی شد که بخش زیادی از مدیران و اندیشمندان کشور را پرورش داد.

همچنین شهردار منطقه ۲ در این نشست گفت: این منطقه مردمی شریف، زحمتکش و ایثارگر دارد که امروز توفیق داریم در خدمت بخشی از آنها به عنوان نخبگان منطقه باشیم.

مهدی صالحی افزود: از شهردار تهران تشکر می کنیم که از بخشی از مشکلات و معضلاتی که اکثر آنها از قدیم بر زمین مانده است بازدید میدانی داشت و از بخش دیگری از مشکلات نیز به وسیله گزارش ها مطلع شد.