۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خبر داد؛

افزایش مرگ و میر تهرانی‌ها در اثر تصادف!

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۴۵
کد خبر: 523561
افزایش مرگ و میر تهرانی‌ها در اثر تصادف!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: میزان مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در ماه‌های بهمن و اسفند پارسال نسبت به مدت مشابهه سال قبل از آن، حدود ۵۰درصد در این استان افزایش داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا چراغعلی عصر دوشنبه در نخستین جلسه اعضای شورای ترافیک و حمل و نقل استان تهران افزود: این درحالی است که در ۱۰ ماه ابتدایی سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای  نسبت به مدت مشابهه سال پیشتر، ۲.۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: بیشتر تلفات رانندگی تهران در شهرهای این استان رخ می دهد در حالی که در کشور بیشترین میزان مرگ و میر در جاده ها اتفاق می افتد. 

وی ادامه داد: امروز مقرر شد برای احصا نقاط پرخطر استان در سه بخش شرق، غرب و تهران بزرگ جلسات میدانی ترافیک برگزار و اولویت ها توسط پلیس راهور جمع بندی شود و با استفاده از منابع مالی استانی و بهره گیری از منابع ملی، نقاط پرخطر را به حداقل برسانیم.

چراغعلی گفت: با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از ترافیک استان شکل ملی دارد و به دلیل مراجعه های کشوری است، اعتبارات استانی برای حل چالشهای این حوزه ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه باید از منابع ملی بهره گرفته شود، افزود: این موضوع را استاندار تهران از طریق وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات مسئول پیگیری می کند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان داشت: ۴۸۳ نقطه پر خطر در استان تهران وجود داشت که از این تعداد تاکنون ٣٢٢ نقطه ایمن شده است و الویت ما در سالجاری رفع دیگر نقاط پر خطر است.