۰ نفر

خلوت بودن پارک‌های تهران در روزسیزدهم بهار

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبر: 428139
خلوت بودن پارک‌های تهران در روزسیزدهم بهار

فرمانده یگان حفاظت ویژه شهرداری تهران با اشاره به حضور بیش از ۶ هزار نیروی یگان حفاظت شهرداری تهران در پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت در روز طبیعت از همکاری مردم در این روز تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سردار کریم بیات (فرمانده یگان حفاظت ویژه شهرداری تهران) درخصوص وضعیت بوستان‌ها و پارک‌های پایتخت در روز طبیعت گفت: از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از بامداد روز جمعه ابلاغ شد و ممنوعیت ورود به بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نیز در نظر گرفته شد، همکاران ما مانع از ورود افراد به این اماکن شدند و پلاکاردهایی نصب و اطلاع‌رسانی در این زمینه اجرا شد. 

او با اشاره به تمهیدات ویژه‌ای که برای روز طبیعت در نظر گرفته شده، گفت: بیش از ۶ هزار نیروی یگان حفاظت شهرداری تهران از روز گذشته و به ویژه از ساعت ۵ صبح امروز در تمامی پارک‌ها و مراکز تفریحی به تعداد ۲۲۶۸ بوستان و پارک حضور پیدا کردند و تمام این مراکز را تحت پوشش قرار دادند. 

سردار بیات ادامه داد: پیگیری‌های میدانی که از صبح امروز داشتیم نشان می‌دهد مردم به این مراکز مراجعه نکرده‌اند. برای مثال پارک سرخه حصار در سال‌های گذشته همواره با ترافیک مواجه بود و امکان عبور و مرور  به سختی انجام می‌شد، اما امروز به جز همکاران من هیچیک از مردم در آنجا حضور پیدا نکردند و جا دارد از مردم فهیم که به توصیه‌های بهداشتی عمل کردند، تشکر و قدردانی کنم.

او ادامه داد: موارد خیلی جزئی مراجعه نیز وجود داشت که یا اطلاع نداشتند و یا توجیه نبودند که نباید در فضاهای سبز و پارک‌ها حضور یابند و با راهنمایی همکاران ما مجاب شدند و به خانه‌های خود بازگشتند. 

او از مردم درخواست کرد همچنان تا پایان روز جاری در خانه بمانند و گفت: چراکه بهترین حربه مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است و پس از رفع این بیماری و این برهه زمانی به عنوان یک خدمتگزار تمامی این مراکز را پوشش خواهیم داد تا مردم با آرامش خاطر در آن حضور یابند. 

بیات تصریح کرد: موارد بسیار انگشت‌شمار و محدودی نسبت به حضور در پارک‌ها و فضای سبز اقدام کردند و پذیرفتند و حتی نیاز به اعمال قانون و جریمه و توقیف خودرو نیز نبود.