۰ نفر

ساعات کار ادارات شناور می‌شود؟

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۱۸
کد خبر: 380935
ساعات کار ادارات شناور می‌شود؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت :هنوز ابلاغی از سوی دولت برای موافقت با شناور شدن ساعات اداری ارسال نشده اما صحبت‌های اولیه انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن پورسیدآقایی در حاشیه برگزاری صد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که شهروندان همیشه در مورد آن اعتراض داشته‌اند پروژه‌های ساختمان‌سازی و استفاده از موتورهای ژنراتوری بوده، چرا که دود و صدای آن ها کنترل شده نیست و سبب گلایه‌مندی شهروندان است، اظهار داشت: جهت رفع این مشکل از قبل لایحه‌ای به شورا ارسال شد تا شهرداری مالکین را موظف به استانداردسازی در این زمینه کند. بر همین اساس معاینه فنی این خودروهای دیزلی ساختمان‌سازی بررسی و اکیپ‌های سیار بر سر پروژه حاضر می‌شوند.
معاون شهردار تهران ادامه داد: اگر این خودروها نتوانند نمره قبولی از لحاظ معاینه فنی دریافت کنند باید خودرو تغییر و تعویض شود و تا مدتی پروژه متوقف خواهد شد تا مشکل برطرف شود. همچنین بر اساس این لایحه صدای ناشی از موتورهای ژنراتوری در پروژه‌های ساختمان‌سازی مشخص می‌شود تا چند دسیبل می‌تواند باشد که برای ساکنین ناراحتی ایجاد نکند.
وی گفت:‌ تاکنون از آنجایی که کنترلی در این راستا نشده آمارگیری نداریم، ولی همه پروژه‌های دارای پروانه‌های ساختمانی از این پس به کارگاه آنها مراجعه و موتور دیزل و ژنراتور آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پورسیدآقایی در ادامه با اشاره به موضوع فیلتر دوده و ضرورت نصب آن در وسایل حمل و نقل عنوان کرد: به مسائل نگاه صنفی و بخشی نباید داشت و نمی‌توان از آلودگی تهران به سادگی عبور کرد. اگر وسیله‌ای گران است نباید در جهت حذف آن برویم و همچنین اگر نامه‌ای در این زمینه از جانب دولت ارسال شده باشد ما مخالف آن هستیم. همچنین هیچ مرجعی از دولت فکر نکنم قصد داشته باشد با سلامت مردم بازی کند.
وی گفت:‌ در مورد اسقاط موتورهای فرسوده و کاربراتوری دولت را تحت فشار گذاشته‌اند و گفته‌اند به دلیل آثار اقتصادی یک سال فرصت داده شده است. زمستان این فرصت به پایان رسیده و باید اولویت سلامت مردم باشد، امیدوارم طی این مدت کارخانجات تولیدکننده خود را تجهیز کرده باشند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش انتقادات به اجرای طرح جدید ترافیکی توضیح داد: برخی بر اساس چه سندی آمار می‌دهند؟ آیا آنها با ماهواره ترافیک را مشاهده می‌کنند؟ دوربین‌های ما که این چنین نشان نمی‌دهد. گزارشات حکایت از کاهش ترافیک و کمتر شدن طول صف ترافیک در داخل و خارج از طرح است. نباید برخی مسیر توقف‌شان را به همه خیابان‌ها تعمیم دهند و با یک محور نمی‌توان قضاوت کرد.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مونواکسیدکربن از خودروها صادر می‌شود که در مرداد ماه این آلاینده ۲۶ درصد در هوای پایتخت کمتر شده است، اضافه کرد: مهر هر سال نسبت به شهریور ترافیک بیشتر است، ولی مهر امسال ر ا باید نسبت به پارسال مقایسه کنیم. تیر و مرداد نسبت به سال پیش ترافیک کمتری داشت و احتمالا برای مهر هم به همین صورت باشد.
پورسیدآقایی در مورد پیشنهاد شهرداری برای تغییر ساعت کاری بانک‌ها و دستگاه‌ها توضیح داد:‌ این موضوع در شورای ترافیک بررسی و پیشنهاد ما نیز برای دولت ارسال شد. قرار بر این است که هفته اول مهر ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صبح‌ها از ۷ تا ۹ شناور باشد و بعدازظهرها اضافه‌تر بمانند تا ترافیک کنترل شود. نامه‌ای در این زمینه به دولت ارسال شده و صحبت‌های اولیه حکایت از ممانعت ندارد، ولی هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.