۰ نفر

شهردار تهران:

محلاتی که بیشترین مشارکت را در انتخابات شورایاری داشتند

۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 369139
محلاتی که بیشترین مشارکت را در انتخابات شورایاری داشتند

شهردار تهران گفت :انتخابات شورایاری ها بزرگترین مانور انتخابات الکترونیکی کشور است که با حدود ٧ هزار صندوق در حدود ١۶٠٠ شعبه برگزار می‌شود؛ در هر محله هم حدود ٩ نفر انتخاب می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیروز حناچی، که ظهر جمعه برای حضور در نشست خبری ستاد انتخابات شورایاری‌ها به همراه رئیس شورای شهر به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی رفت، ضمن تشکر از حضور اعضا و ریاست شورای شهر برای حضور در این نشست خبری، گفت: این پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها است و برای اولین بار است که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. قبلاً تجربه‌هایی شبیه به این در اطراف تهران داشتیم اما اولین بار است که با این گستردگی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به ٣ آمار عمده اشاره کرد: میزان مشارکت نامزدها حدود ١٢ هزار نفر است؛ بیش از ٢٠ درصد داوطلبان بانوان هستند و به جهت تحصیلات درمورد همه نامزدها نسبت به قبل وضعیت بهتری داریم. تلاش داریم نتایج اولیه را تا انتهای شب اعلام کنیم اما نتایج قطعی پس از بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.

حناچی گفت: این رخداد بزرگترین مانور انتخابات الکترونیکی کشور است که با حدود ٧ هزار صندوق در حدود ١۶٠٠ شعبه برگزار می‌شود؛ در هر محله هم حدود ٩ نفر انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم نتایج این انتخابات تأثیر بسزایی روی کیفیت زندگی مردم شهر داشته باشد، به این معنا که اقدامات ما در مدیریت شهر به درخواست‌های مردم نزدیک شود، حس تعلق به شهر را افزایش دهد و به میزان مشارکت عمومی شهروندان نیز دامن بزند.

شهردار تهران ضمن تشکر از زحمات همه همکاران در مناطق، نواحی، آموزش و پرورش، بسیج، ناجا و وزارت کشور، گفت: تا این لحظه بیشترین مشارکت را در محله گلشن منطقه ۴، محله‌های نعمت آباد و شکوفه در منطقه ١٩، محله تهرانپارس منطقه ۴ و محله خزانه در منطقه ١۶ شاهد بوده‌ایم.

شهردار تهران گفت: امیدوارم تا آخرین ساعات یک انتخابات پرشور و مؤثر در مقیاس محلات داشته باشیم.

حناچی در ادامه تصریح کرد: این انتخابات ویژگی‌های بسیاری دارد از این قبیل که آرای باطله ندارد و تشابه اسمی دیگر در آن معنا ندارد. جنس تخلفات در این انتخابات ممکن است از جنس تبلیغات خارج از حوزه باشد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: وقتی بارکد زده می‌شود، اول دیتابانک ثبت احوال هویت فرد را بررسی می‌کند و سپس می‌تواند رأی دهد؛ کسی که یک بار رأی می‌دهد دیگر نمی‌تواند برای بار دوم رأی دهد.