۰ نفر

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

چه خبر از ماجرای اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد؟/ خطراتی که نبود هواکش برای خط۶ و۷ مترو ایجاد می‌کند

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱
کد خبر: 348399
چه خبر از ماجرای اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد؟/ خطراتی که نبود هواکش برای خط۶ و۷ مترو ایجاد می‌کند

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران این سوال را مطرح می‌کند که چرا معاونت حمل و نقل شهرداری با وجود شکایت تعزیرات از شورا هنوز استفساریه برای شورا در این باره ارسال نکرده است؟

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمدعلی کرونی در پاسخ به این سوال که خطر احتمالی ناشی از نبود هواکش‌های خط 7،6 چه چیزی خواهد بود به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بزرگترین خطر، خطر آتش‌سوزی است که در صورت وقوع هواکشی برای تخلیه دود آن وجود ندارد.

او ادامه داد: اگر قطار آتش‌ بگیرد و در مسیر ایستگاه‌های افتتاح شده خط 7قرار بگیرد، از آنجایی که ایستگاه‌های میانی افتتاح نشده و هواکش میان تونلی هم وجود ندارد، دود ناشی از آن امکان خروج پیدا نمی‌کند و هوا تهویه نمی‌شود و این بزرگترین خطر احتمالی است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران اضافه کرد: از طرفی هوای داخل قطار، ناشی از هوای داخل تونل است، حالا وقتی هواکش و سیستم تهویه‌ای وجود ندارد که هوا را تصفیه و سالم کند، پس هوای داخل قطار نیز سالم نیست. با توجه به حرکت قطار در داخل تونل نیز دما افزایش پیدا می‌کند و ممکن است با وجود انواع کابل‌های برق، آتش‌سوزی ایجاد شود، در نتیجه نباید ساده از کنار این موضوع گذشت.

کرونی گریزی نیز به سرانجام ماجرای دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد زده و این سوال را مطرح کرد که چرا هنوز با وجود شکایت تعزیرات از شورا، معاونت حمل و نقل استفساریه برای شورا در این باره ارسال نکرده است؟ همچنین معاونت حمل و نقل ادعا می‌کند که می‌خواهد از ورود و خروج به محدوده زوج و فرد عوارض بگیرد، این در حالی است که دوربینی در خروجی این محدوده وجود ندارد، پس چگونه می‌خواهد از آن عوارض دریافت کند؟