۰ نفر

سرپرست مرکز مطالعات شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

ارجاع پرونده‌های تخلف مرکز مطالعات به بازرسی کل کشور/ در شهرداری بودجه‌های عمرانی صرف مطالعات می‌شود

۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 341866
ارجاع پرونده‌های تخلف مرکز مطالعات به بازرسی کل کشور/ در شهرداری بودجه‌های عمرانی صرف مطالعات می‌شود

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران می‌گوید: پرونده‌هایی که از برنامه مصوب مرکز مطالعات انحراف داشته‌اند به سازمان بازرسی کل کشور، ارسال شده‌اند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ میثم بصیرت در واکنش به سوالی درباره عملکرد مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر ما برنامه مشخصی برای کنترل بودجه مرکز مطالعات تدوین کردیم و در تلاش هستیم جلوی کارهای پراکنده‌ای که از گذشته تا به امروز انجام می‌شده است را بگیریم.

او ادامه داد: تدوین طرح جامع پسماند، پدافند غیرعامل و طرح جامع فضای سبز شهر تهران نشان از این دارد که ما در حال اصلاح روند گذشته هستیم و اعتماد به مرور به مرکز مطالعات برخواهد گشت. اگر فردی انتقادی را مطرح می‌‌کند شاید انتظاراتی دارد که برآورد نشده است، باید بر سر این انتظارات توافق شود، نه اینکه کل صورت مسئله مرکز را پاک کنیم.

بصیرت با بیان اینکه در گذشته پروژه‌های چند میلیاردی بدون خروجی اجرا می‌شده است، اضافه کرد: ما در حال آوار برداری و تغییر ساختار و در عین حال آماده پاسخگویی به شورا و یا هر مرجع قضایی درباره حاشیه‌‌هایی که در گذشته وجود داشته است،هستیم. در عین حال پرونده‌هایی که از برنامه مصوب مرکز مطالعات انحراف داشته‌اند به سازمان بازرسی کل کشور، ارسال شده‌اند، اما خودمان را وارد حاشیه آن‌ها نمی‌کنیم.

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه فقط 20 درصد بودجه مرکز مطالعات، تخصیص داده می‌شود، گفت: بیش از 10برابر این بودجه در شهرداری تهران صرف مطالعات می‌شود که ما مخالف این رویه‌ایم. اغلب در شهرداری بودجه‌های عمرانی را صرف مطالعات می‌کنند که خود حیات خلوت تخلف برای عده‌ای است. اگر بودجه‌ای برای ساخت آسفالت است باید صرف همان شود. فعالیت‌های مطالعاتی باید در چارچوب خاص و با یک بودجه مشخص باشد.