۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

فردا بودجه 98شهرداری تهران تصویب می‌شود

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 339817
فردا بودجه 98شهرداری تهران تصویب می‌شود

رییس شورای شهر تهران گفت: فردا پس از جمع بندی درباره بودجه سازمان و شرکت‌های شهرداری، کل بودجه به رأی گذاشته خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن هاشمی پس از اتمام جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به واسطه برگزاری جلسات هم اندیشی و تلفیق، نظرات اعضای شورای شهر درباره لایحه بودجه امسال شهرداری تهران به هم نزدیک بود و این باعث شد که بررسی لایحه با سرعت بیشتری انجام شود.

وی درباره افزایش سقف بودجه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در سال آینده گفت: پیشنهادی که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران برای افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی سقف بودجه فرهنگی شهرداری تهران در سال آینده داد در بخش عمرانی مباحث فرهنگی شهر تهران است که به صورت جدی این موضوع بررسی و مطرح شد و در نهایت با موافقت ۱۲ نفر با وجود مخالفت‌هایی به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بررسی اولیه، لایحه بودجه شهرداری تهران در سال آینده به مبلغ ۱۸ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان کاهش یافت تصریح کرد: دیروز و امروز در پیشنهادات مطرح شده مبلغ ۵۹۰ میلیارد تومان به این سقف اضافه شد تا بودجه با حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی درباره منبع تأمین ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی که امروز برای پروژه‌های عمرانی فرهنگی اضافه شد، گفت: چند کدپروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی بود که برای تأمین این بودجه در نظر گرفته شده است البته جزئیات دقیق آن توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه فردا بودجه سازمان و شرکت‌های شهرداری تهران بررسی خواهد شد، گفت: تاکنون لایحه بودجه در بخش درآمد هزینه، تبصره‌ها بررسی شده است و فردا پس از جمع بندی درباره بودجه سازمان و شرکت‌های شهرداری، کل بودجه به رأی گذاشته خواهد شد که پس از تصویب به کمیسیون تطبیق فرمانداری تهران برای تصویب نهایی ارسال خواهد شد.

وی در پایان درباره تصویب دو فوریت ستاد شورایاری‌ها نیز گفت: این دو فوریت در راستای برگزاری انتخابات سال آتی شورایاری هاست، البته هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است اما در نهایت باید تا تیرماه سال آینده این انتخابات برگزار شود.