۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

روز پرکار شورای شهر تهران/ بررسی شش دستور جلسه و پنج تذکر با چاشنی قهر و دعوای اعضای شورا

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 325629
روز پرکار شورای شهر تهران/ بررسی شش دستور جلسه و پنج تذکر با چاشنی قهر و دعوای اعضای شورا

صدو دهمین جلسه شورای شهر تهران میان حاشیه‌های فراوان، امروز،یکشنبه 9دی‌‌ماه برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در ابتدای این جلسه همانند رسم دو هفته پیش صحن شورای شهر محسن هاشمی، رییس شورای شهر پنج تذکر اعضای شورای شهر تهران را قرائت کرد.

تذکر اول مربوط به محمود میرلوحی بود که در خصوص تاخیر در تفکیک زباله از مبدا و خسارتی که پیمانکاران صاحب صلاحیت در این حوزه می بینند به شهردار داد. او گفت که اگر فرآیندهای پسماند خشک به موقع انجام نشود تفکیک زباله از مبدا به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه هاشمی تذکر ناهید خداکرمی را قرائت کرد و گفت:اشاره کرد که این عضو شورا در آن به دریافت عوارض کسب و پیشه از برخی پزشکان در مناطق انتقاد داشت و آن را برخلاف مصوبات قانونی شورای شهر دانست

حبیب زاده نیز به نشست‌های محوطه ایستگاه جوادیه در خط سه اشاره کرد.

رییس شورای شهر تهران، تذکر مرتضی الویری را نیز قرائت کردو گفت: بر اساس قانون باید صندوق های بازنشستگی نهادها بیمه تکمیلی ایثارگران را به عهده بگیرند که در حال حاضر ایثارگران شهرداری با مشکل مواجه هستند.

هاشمی در انتها تذکر خلیل آبادی را قرائت کرد که این عضو شورا به تخریب بنایی قدیمی در خیابان شوش که مربوط به اواخر دوره قاجار بود انتقاد و اعلام کرد در شب یلدا این بنای تاریخی به نام فرد شیشه تخریب شده است.

در این جلسه و درجریان بررسی الزام شهرداری به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری، بهاره آروین پیشنهاد داد که تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه کاهش پیدا کند که با۱۱رای به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه مقرر شد که شهرداری تهران لایحه‌ای درباره ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت به صحن شورای شهر تهران ارائه دهد.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی «استفساریه شهرداری تهران درباره چگونگی اقدام برای املاک باغاتی که نسبت به ارائه نقشه و پرداخت عوارض صدور پروانه و همچنین ارسال رای قضایی باغات»پیشنهاد تا زمانی که جزییات پروانه‌های صادر شده در مناطق به تفکیک برای شورای شهر تهران ارسال نشده است،بررسی این استفساریه به جلسه دو هفته بعد صحن شورای شهر تهران موکول و فعلا از دستور خارج شود.این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

اعلام تعرفه‌های پیشنهادی پایه هزینه جابه‌جایی درختان در شهر تهران

او همچنین در جریان این جلسه تعرفه‌های پیشنهادی پایه هزینه جابه‌جایی درختان در شهر تهران را اعلام کرد که به شرح زیر است:

۱_هر اصله درخت با محیط بن ۴٠ سانتیمتر ۳/۷۵۰/۰۰۰ ریال و به ازای هر سانتیمتر مازاد بر آن تا صد سانتیمتر ۲۰۰/۰۰ریال افزایش پایه داشته باشند.

۲_همچنین هر اصله درخت با محیط بن ۱٠٠ سانتیمتر ۱۵/۶۰۰/۰۰۰ریال و به ازای هر سانتیمتر مازاد بر آن تا یکصد و بیست سانتیمتر ۳۴۵/۰۰۰ریال افزایش پایه

٣_ هر اصله درخت با محیط بن ۱۲٠ سانتیمتر ٢٢/٥٠٠/٠٠٠ریال و به ازای هر سانتیمتر مازاد بر آن ٤٧٠/٠٠٠ ریال افزایش پایه در صورت امکان جابجایی درخت.

٤_ هر اصله درخت با محیط بن ۱۵٠ سانتیمتر و بیشتر  ٣٦/٧٠٠/٠٠ ریال

در ادامه با توجه به پایان وقت صحن علنی و طرح پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری و نیاز به بررسی بیشتر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که ادامه بررسی این پیشنهاد به جلسات مشترک دو کمیسیون ذی‌ربط و جلسه آینده صحن شورا ارجاع داده می‌شود.

گفتنی است نمایندگان شورا جهت عضویت در هیئت‌‌های حل اختلاف مالیاتی و کارشناسان متخصص در کمیسیون‌های ماده ۱٠٠نیز در این جلسه انتخاب شدند.