۰ نفر

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

احتمال به تعویق افتادن ارائه بودجه 98شهرداری به شورا/ بعد از تصویب برنامه، 15روزه بودجه را تدوین می‌کنیم

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 322005
احتمال به تعویق افتادن ارائه بودجه 98شهرداری به شورا/ بعد از تصویب برنامه، 15روزه بودجه را تدوین می‌کنیم

معاون شهردار تهران می‌گوید؛ با توجه به اصلاح برنامه پنج‌‌ساله سوم، ارائه بودجه 98شهرداری به تعویق خواهد افتاد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سکینه اشرفی در پاسخ به این سوال که برخی منتقدان برنامه پنج‌ساله سوم می‌‌گویند، شاخص‌ها به جای احکام گفته شده و راهبردها به جای شاخص‌ها به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بله این مشکل وجود داشت و ما سعی کردیم تا جایی که می‌شود آن را رفع کردیم. راهبرد مشخص است و ما آن را بر اساس طرح جامع تنظیم کرده‌ایم. اینکه گفته می‌شود پروژه تعریف شده و با معاونت‌ها هماهنگ نشده را خبر ندارم، اما ما خود را ملزم کردیم که اینکار را کنیم.

 وی در واکنش به این انتقاد که برنامه سوم بیشتر شبیه یک جزوه دانشگاهی است تا یک برنامه عملیاتی نیز اظهار کرد: در این برنامه ترم برنامه‌ریزی رعایت شده بود نه ترم برنامه‌نویسی. از نظر ظاهری این مشکلات را داشت اما کلید واژه‌هایی که ارائه داده بودند، در بازارایی استاندارد شده مورد استفاده قرار دادیم.

اشرفی درباره اینکه آیااعضای شورا برنامه را بعد از اصلاح قبول کرده‌اند یا نه نیز گفت: اعضای شورا بعد از بازارآیی قبول کردند که برنامه در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و برای تصویب به صحن علنی بیاید.

معاون شهردار تهران گفت: سعیمان این است که برنامه را به تدوین بودجه برسانیم، اما احتمالش هم وجود دارد که بودجه را دیرتر ببندیم،که البته مسئله‌ای طبیعی است؛ معمولا در اولین بودجه‌ای که در سال اول برنامه بسته می‌شود، چنین تاخیری وجود دارد. اگر برنامه تا 15دی‌ماه در صحن شورا به تصویب برسد، تلاشمان این است که 15تا 20روز آیندش، بودجه را ارائه دهیم.