۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

تخلف بزرگ بانک شهر/ اعطای وام بدون بازگشت به کارگزاری‌ها!

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 310953
تخلف بزرگ بانک شهر/ اعطای وام بدون بازگشت به کارگزاری‌ها!

نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران افشین حبیب‌زاده،عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به فوت یکی از پاکبانان شهرداری تهران در حین کار گفت: حدود ساعت پنج و سی دقیقه بامداد روز سه‌شنبه اول آبان ماه یکی از پاکبان‌های ناحیه سه شهرداری منطقه دو تهران در مسیر خط ویژه شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران در نزدیکی پل بزرگراه شهید حکیم در حال انجام وظیفه بود که با خودروی سواری که به مسیر خط ویژه وارد شده بود برخورد و بر اثر شدت ضربه وارد شده، فوت ‌می‌کند.

وی ادامه داد:به موجب گزارش مسئولان راهنمایی و رانندگی، متوفی در حین انجام وظیفه از تجهیزات ایمنی و علایم هشدار دهنده برخوردار نبوده است. 

ضروری است شهردار تهران برای پیشگیری و جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری، دلایل عدم استفاده از تجهیزات مناسب را بررسی و در صورت قصور یا تقصیر با متخلفان برخورد کند.

به گفته حبیب‌زاده ؛متوفی تبعه کشور افغانستان بوده، که علیرغم نداشتن مجوز اشتغال، از سوی شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری، به کار گرفته شده بود. ضروری است شهردار نسبت به تخلفات صورت گرفته از شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری در بکارگیری غیرقانونی از افراد فاقد مجوز اشتغال، پیگیری و برخورد قانونی مقتضی برابر مقررات انجام دهد.

لیست املاک واگذار شهرداری تهران به دیگران کجاست؟

محمود میرلوحی،عضو شورای شهر تهران،در تذکر پیش از دستور خود گفت: دو مورد اجاره‌نامه با مدیران شهرداری بسته شده که موجب مخدوش شدن افکار عمومی شده است البته درست است قوانین اجازه میدهد که ساختمانهای شهرداری را اجازه کنند اما  چطور دستگاهی که این دو مورد را اعلام کرد کور رنگی دارد و قبلی‌ها را معرفی نکرد! مگر مهر محرمانه دارد؟

وی ادامه داد: چرا این دو مورد با سرعت نور رسانه‌ای شد اما قبلی‌ها نه! از شهردار میخواهم کل املاکی که در اختیار دیگران است را منتشر کنند.

تخلف بزرگ بانک شهر/ اعطای وام بدون بازگشت به کارگزاری‌ها!

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به تخلف بزرگ بانک شهر گفت:امروز شهرداری تهران با بدهی چندین هزار میلیاردی و معاملات ضربدری و صوری بانک شهر، شهرداری و کارگزاری‌های زیرمجموعه آن در خرید و فروش هولوگرام و به عبارتی پیش فروش شهر، ایجاب می‌کند تا سازمان بازرسی شهرداری کم و کیف معاملات ذیل را بررسی و به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برساند.

وی ادامه داد:بر اساس گزارش بند 7 حسابرسی بانک شهر که در وب‌سایت سازمان بورس قابل احصا است، در تاریخ 2 اسفند ماه سال 1395، مطابق با صورتجلسه ۹۵.۱۰.۲۳ وامی به مبلغ 2100 میلیارد تومان به صورت دریافت وام جهت خرید و تهاتر عوارض ساختمانی و تراکم و ملک به شخصی حقیقی پرداخت شده و هم‌زمان همین مبلغ وام نیز از بانکی دیگر به شرکت‌های کارگزاری وابسته به بانک شهر پرداخت شده که در این ارتباط مبایعه نامه‌ای موجود نیست و بازگشت اقساط وام فوق نیز انجام نشده است.

به گفته خداکرمی؛ نمونه دیگر این اتفاق که در فضای مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد را اشاره می‌کنم؛ در تاریخ 10 آبان ماه سال 93، قرارداد زمینی به پلاک ثبتی 6923/1394 به مساحت 920 متر و مبلغ 95 میلیارد تومان که بخشی تهاتر ملک و هولوگرام بابت بدهی فروشنده و بخشی نقد پرداخت شده و در صورتی این مبلغ پرداخت شده که قیمت کارشناسی زمین فوق 45 میلیارد تومان بوده است. 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این معامله بین فروشنده حقیقی و کارگزاری جهان وابسته به بانک شهر به ثبت رسیده است،گفت:انتظار می‌رود تا سازمان بازرسی کم و کیف معاملات فوق را استخراج کرده و اگر تخلفی صورت گرفته است، به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برسد و برای حفظ حقوق شهروندان تهرانی از طریق قانونی پیگیری شود.

همچنین دو فوریت اصلاح نحوه اخذ مطالبات شهرسازی با رای اکثریت آرا در شورای شهر تهران به تصویب رسید که طی آن اعمال تخفیف برای تمام مودیان و متقاضیان پروانه ساخت اجرایی خواهد شد.