۰ نفر

سالاری اعلام کرد:

نهضت بازپس‌گیری عرصه‌های واگذار شده اراضی عباس آباد شکل بگیرد/ فروش عرصه مجموعه اطلس پلازا غیرقانونی بوده است

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۲۲
کد خبر: 257479
نهضت بازپس‌گیری عرصه‌های واگذار شده اراضی عباس آباد شکل بگیرد/ فروش عرصه مجموعه اطلس پلازا غیرقانونی بوده است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه با مدیرعامل و مدیران شرکت نوسازی عباس آباد اظهارداشت: مجموعه اراضی عباس آباد یکی از ظرفیت های بی نظیر تفرجگاهی و تنفسگاهی شهر تهران است که دارای طرح جامع مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سالاری ادامه داد: علی رغم مداخلات و بارگذاری هایی که از سوی دولت های گذشته وبرخی از سازمان ها ونهادها بر خلاف مفاد طرح جامع در این اراضی صورت گرفته اما  باز هم در تهران تنها عرصه تفرجگاهی است که غلبه عرصه سبز و عرصه فعالیت های فرهنگی در آن بروز و ظهور دارد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال های اخیر مجموعه ای از زیرساخت ها و ظرفیت های فرهنگی مفهومی در اراضی عباس آباد ایجاد شده افزود: در ایجاد زیرساخت ها و پروژه های عمرانی مجموعه عباس آباد تا حد زیادی از ظرفیت و دانش طراحی شهری وشهرسازی و معماری استفاده شده و همچنین در تعریف برخی از ظرفیت ها از فناوری های نوین دنیا بهره گیری شده است که می توان از آن ها در راستای نیازهای نسل جدید جامعه شهری بهره گیری کرد. به عنوان مثال می توان به  پلانتاریوم، گنبد مینا یا بخشی از باغ کتاب که توسط یک برند خارجی تحت عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی انجام شده است اشاره کرد.  

این عضو شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: مدیریت شرکت نوسازی اراضی عباس آباد از این من بعد می بایست بجای جذب اعتبار از سوی شهرداری تهران و ایجاد پروژه های عمرانی با رویکرد بارگذاری، استراتژی و اولویت اصلی خود را بر نحوه بهره برداری بهینه از فضاهای ایجاد شده و بهینه کردن ظرفیت های بالقوه موجود قرار دهد.

سالاری در ادامه با اشاره به گزارش مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: این گزارش یک تفاوت اساسی با گزارش های سال های قبل داشت و آن تغییر رویکرد جدی این شرکت از حوزه انجام امورات عمرانی به حوزه انسجام بخشی به عرصه های واگذار شده و نهایتا رویکرد مدیریت بهینه در بهره برداری است.

وی افزود: بر اساس این گزارش طی ماه های اخیر و بعد از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید و استراتژی اعلام شده از سوی شهردار تهران ، می بایست مجموعه هایی از اراضی عباس آباد که به سایر سازمان ها ، نهادها و مناطق مجاور واگذار شده بود بازپسگیری شوند که در بازپسگیری برخی نیز موفق بوده اند و  امیدواریم این رویکرد تداوم پیدا کند و نهضت بازپسگیری کلیه عرصه ها و عیانی های موجود در محدوده طرح جامع اراضی عباس آباد شتاب گیرد و نهایتا بتوانیم یک مجموعه منسجم با مدیریت واحد در حوزه بهره برداری در این محدوده داشته باشیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن اظهار تاسف از اینکه طی سال های گذشته بدلیل مداخله برخی سازمان ها، نهادها ،وزارتخانه ها و دولت و همچنین همراهی شهرداری تهران شاهد بارگذاری های غیرمتجانس و مغایر طرح جامع و همچنین فروش بخشی از اراضی عباس آباد به برخی از سازمان ها و نهادها بودیم بیان کرد: از جمله این بخش ها می توان به محدوده بزرگ مقیاس مجموعه ای بنام اطلس پلازا اشاره کرد که توسط یکی از نهادها در حال احداث است و متاسفانه زمین این مجموعه در گذشته در مغایرت کامل با طرح جامع اراضی عباس آباد به فروش رسیده ، در صورتی شهرداری تهران به هیچ عنوان حق فروش این اراضی را نداشته است .

وی افزود: همچنین متوجه شدیم که در فرایند احداث هتل دیدار نیز سازمان مشارکت های مردمی قصد واگذاری عرصه این هتل به نسبت سهم سرمایه گذار خصوصی را داشته که فعلا متوقف شده است . قطعا شورای شهر تهران مخالف صد در صد واگذاری عرصه های این اماکن به بخش خصوصی است. البته که در خصوص واگذاری بهره برداری از اماکن و ظرفیت های ایجاد شده به نوعی که تملک این املا ک و اراضی در اختیار شهرداری باقی بماند و بهره برداری آن ها در یک فرایند شفاف و مبتنی بر مناقصه و فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شود، موافق هستیم.