۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران صورت گرفت؛

طرح تحقیق‌و‌تفحص از موسسه همشهری تصویب شد

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 255010
طرح تحقیق‌و‌تفحص از موسسه همشهری تصویب شد

طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری روز سه شنبه در چهل و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران مطرح و با ۱۰ رای موافق، ۳ مخالف و ۲ رای ممتنع در صحن شورا به تصویب رسید.

حجت نظری، مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این طرح در صحن شورا، با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در این موسسه گفت: در دوره گذشته ۲۸۶ نفر حقوق دورکاری دریافت می کردند و همچنین تبدیل وضعیت ۴ تن از پرسنل شرکت همشهری از قراردادی به رسمی برخلاف دستورالعمل شهردار وقت تهران از حیث دارا نبودن شرایط سوابق خدمتی انجام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی ادامه داد: انعقاد قرارداد و جذب ۲ تن از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از سال 1389 تا 1396 و انتصاب آنها به پست های معاونتی نیز در این موسسه صورت گرفت.

نظری افزود: یکی از کارمندان موسسه همشهری که از سال 1391 برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به سر می برد، در سال 1393 طی نامه ای به مدیر عامل موسسه، به لحاظ اتمام مدت مرخصی بدون حقوق او در مرداد ماه سال 1393 و عدم امکان بازگشت حضوری به کار، تقاضای تبدیل وضعیت و دورکاری کرده است که با تقاضای دورکاری وی از تاریخ یکم شهریور سال 93 موافقت شده است.

وی تصریح کرد: برغم عدم حضور این شخص در کشور، از آن تاریخ تا سال 1395 بر اساس احکام کارگزینی صادره، به او به عنوان کارمند موسسه همشهری و با پست دبیر سرویس همشهری ماهیانه حقوق و مزایا پرداخت شده است.

مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت که چهار تن دیگر نیز با توجیه انجام دورکاری و به صورت مستمر حقوق و مزایا دریافت کرده اند.

وی افزود: در سال 1390 تعداد 19 نفر، سال 1391 تعداد 30 نفر، سال 1392 تعداد 33 نفر، سال 1393 تعداد 54 نفر، سال 1394 تعداد 35 نفر، سال 1395 تعداد 51 نفر و سال 1396 تعداد 47 نفر برغم عدم حضور مستمر در موسسه همشهری حقوق و مزایای کامل ماهیانه دریافت کرده اند.

* موافقان و مخالفان طرح

پس از استماع گزارش مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، الهام فخاری دیگر عضو این کمیسیون به عنوان موافق طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گفت: سکوت در برابر کج کاری در موسسه همشهری نه سودمند است و نه کارا.

وی ادامه داد: همشهری موسسه و روزنامه متعلق به مردم بوده و هر گونه سواستفاده از سوی مدیران به عنوان پر تیراژ ترین روزنامه کشور پذیرفته نیست.

فخاری با بیان اینکه عهد ما با مردم در راستای فساد گریزی است، گفت: هدف از این تحقیق و تفحص رویکرد مصونیت سازی ساختار شهرداری از فساد است.

براساس این گزارش حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به عنوان مخالف طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گفت که این طرح مربوط به دوره مدیریت قالیباف و خطاب به کسی که امروز پاسخگو نیست.

رسولی افزود: براساس قانون چنانچه شهردار یا مسئولان شهرداری مورد تحقیق و تفحص، تغییر کرده باشند و تحقیق و تفحص مربوط به دوران مدیریت آنان باشد باید دسترسی به اسناد و اطلاعات وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر از تحقیق و تفحص به نتیجه نرسیدیم باید استیضاح کنیم، تصریح کرد: نگرانی من این است که کسی را مورد سوال قرار دهیم که 6 ماه است در شهرداری نیست.

رسولی خاطرنشان‌ کرد: نگران لوث شدن یکی از مهمترین راهبرد های شورای پنجم یعنی نظارت، شفافیت و مبارزه با فساد است.

پس از استماع نظرات مخالف و موافق طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری رای گیری الکترونیکی انجام و در نهایت این طرح با ۱۰ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۲ رای ممتنع در صحن شورای شهر تهران تصویب شد.