۰ نفر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران خبر داد:

کاهش سرفاصله حرکت قطارها به کمتر از ۵دقیقه

۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 228368
کاهش سرفاصله حرکت قطارها به کمتر از ۵دقیقه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از تزریق قطار به خط 4 مترو خبر داد.

فرنوش نوبخت صبح امروز در مراسم رونمایی از 7 رام قطار و 30 دستگاه اتوبوس تک کابین با بیان اینکه آمادگی آن را داریم تا با واگن‌های موجود بهترین استفاده از ظرفیت مترو را داشته باشیم گفت: با کاهش تعداد ناوگان تعمیراتی می‌توانیم ظرفیت جابه‌جایی را افزایش دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به تزریق قطارهای رونمایی شده به خط 4 گفت: با تزریق این قطارها سرفاصله حرکت قطارها در خط 4 به کمتر از 5 دقیقه کاهش می‌یابد و امیدواریم با تزریق ناوگان دیگر تا پایان سال سرفاصله حرکت قطارها در خط 4 را به «هدوی نامی» (سرفاصله‌ای که برای خط 4 پیش‌بینی شده است) برسانیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، با بیان اینکه خط 4 یکی از پرمسافرترین خطوط مترو است، و با ایجاد هدوی نامی الگویی برای سایر خطوط باشد چراکه اولین خط در ایران می‌شود که براساس هدوی نامی حرکت می‌کند.

نوبخت با بیان اینکه افزایش کیفیت و بهره‌وری به جای افزایش طولی در راستای بهبود آمارها در دستور کار قرار دارد گفت: بهبود کیفیت و کاهش سرفاصله در خطوط 1 و 2 تا پایان سال را دنبال می‌کنیم اما لازم است ناوگان تعمیراتی هرچه سریع‌تر به خطوط برگردند و برهمین اساس باید تامین قطعات یدکی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه نیروی انسانی کار آمد و با کیفیت در بدنه مترو وجود دارد گفت: هر خط مترو بیش از 500 هزار مسافر جابه‌جا می‌کند که امیدواریم با بهره‌برداری از خط 6 تا پایان سال و یا تا سال آینده و همچنین حل مشکلات خط 7 بتوانیم به این خطوط نیز مانند خطوط 1، 2 و 4 خدمت‌رسانی کنیم.

همچنین گلشنی مدیرعامل شرکت واگن‌سازی با تشریح آمارهایی درخصوص وضعیت این شرکت گفت: شرکت واگن‌سازی سال 82 با سرمایه‌گذاری خارجی و با هدف تولید و تامین قطار فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه 49 درصد سهام این شرکت متعلق به یک شرکت چینی است، گفت: ما می‌توانیم در هر ماه 5 رام قطار شامل 35 واگن تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی با بیان اینکه طبق قرارداد با شرکت مترو باید 13 رام قطار معادل 96 واگن تحویل دهیم، گفت: تولید واگن‌های 1 و 2 طبقه، اورهال و تعمیر دوره‌ای قطارها در این شرکت انجام می‌پذیرد.

گلشنی با بیان اینکه سالانه توانایی 60 رام قطار یا 420 واگن را داریم، گفت: بدون توسعه تجهیزات و تنها با دو شیفته کردن کارخانه می‌توانیم ظرفیت تولید را دو برابر کنیم.