۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

حافظی: خط‌هفت مترو هواکش و مسیر نجات ندارد/ آمارهای شهرداری نیاز به راستی‌آزمایی دارد

۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
کد خبر: 199330
حافظی: خط‌هفت مترو هواکش و مسیر نجات ندارد/ آمارهای شهرداری نیاز به راستی‌آزمایی دارد

رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران در صحن علنی شورا از نبود هواکش و مسیر نجات در خط جدید مترو خبر داد و پیشنهاد کرد کمیته‌ای سه نفره از اعضای شورا برای تحقیق درباره این موضوع تشکیل شود.وی همچنین در پاسخ به گزارشی که معاون منابع انسانی شهرداری تهران در خصوص نحوه استخدام های مترو ارائه کرد توضیحاتی داد.

اقتصاد آنلاین - معصومه حاجی ابوالحسن؛ رحمت الله حافظی با بیان اینکه این اخبار رسمی نیست اظهار داشت: «هفته جاری اقدمات خوبی در راستای بهره برداری از خط هفت مترو انجام شده و مدیران شهری تلاش کردند این خدمات را به شهروندان ارائه دهند. اما بر اساس گزارش های رسیده نگرانی هایی در خط هفت مترو وجود دارد.»

او اضافه کرد: «برای اینکه این نگرانی ها از بین برود و از امنیت شهروندان اطمینان حاصل شود پیشنهاد می کنم تیم سه نفره ای از اعضای کمیته حمل و نقل؛ کمیسیون سلامت و کمیسیون حقوقی تشکیل شود و در جلسه بعد گزارشی در این‌باره به شورا ارائه کنند.»

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از حرف های خود، با اشاره به اینکه این گزارش در تاریخ خردادماه سال ۹۳ تهیه شده اظهار داشت:‌«شما می گویید ۴۲۰۰ نفر به کل کارکنان شهرداری اضافه شده و از این تعداد ۳ هزار نفر تغییر وضعیت داشته و هزار و دویست کارمند جدید استخدام شده است. این در حالی است که کارکنان مدیرعامل شرکت مترو از ۷۰۰ نفر به دو هزار نفر رسیده است.»

در این هنگام اسماعیل دوستی با بلندگوی خاموش به سخنان حافظی اعتراض کرد و حافظی در پاسخ به او گفت:‌«آقای دوستی اجازه بدهید من صحبت کنم.»

حافظی در میان اعتراض دوستی ادامه داد:‌«با استناد به گزارش حسابرس بازرسی کل کشور؛ آمارهای شما قابل قبول نیست. این آمارها نیاز به راستی آزمایی دارد. چرا که بازرسی می گوید در پیوست بودجه سال ۹۲ کارکنان مترو در سال ۹۰ حدود ۵۰ هزار نفر بوده است و با تعداد کارکنان اعلامی توسط منابع انسانی به ترتیب ۸ هزار نفر و ۹ هزار نفر اختلاف دارد.»

در این میان مدیران شهرداری نیز به سخنان حافظی معترض شدند اما حافظی در پاسخ به آنها گفت:‌«منکر نشوید این متن گزارش سازمان بازرسی است. آنطور که این سازمان گزارش می دهد در بررسی ها مشخص شده که بیش از ۴۰۰ نفر از استخدامی ها بالای ۴۰ سال سن دارند یعنی در سن ۷۰ سالگی و یا بالاتر بازنشسته می شوند. این در حالی است که مدرک تحصیلی ۵۰ِ درصد آنها زیر دیپلم است. مدارک نیمی از استخدام شده های دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس در امور غیرمرتبط است و بیش از ۳۰ درصد مدرک پنجم ابتدایی دارند و یا بی سواد هستند.»

حافظی در ادامه در پاسخ به اعتراض مدیران شهرداری گفت: اعتراض تان را به سازمان بازرسی کل کشور ببرید. من متن مکاتبه سازمان بازرسی را می خوانم که می گوید پاسخ قلی ها مدیرعامل وقت مترو به این موارد قانع کننده نیست.»

او در ادامه از عقب افتادگی شهرداری در حوزه مترو انتقاد کرد و گفت:‌«در برنامه پنج ساله بارها تاکید شده که در سال جاری ما باید ۱۹۰۰ واگن مترو داشته باشیم اما الان تنها ۱۳۰۰ واگن داریم شما پاسخ دهید که ۶۰۰ واگن دیگر چرا به مترو اضافه نشده است.»

تشکری هاشمی در پاسخ به حافظی گفت: «بودجه مترو را شما در شورا مصوب می کنید.»

و حافظی پاسخ داد:‌«آنقدر هزینه های پرت داریم که شما می توانستید از محل آنها برای مردم کار کنید که نکردید.»

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌«ما نمی گوییم راهبر قطار استخدام نکنید ما می گوییم چرا استخدام ها بدون آزمون و مصاحبه بوده است.» حافظی در پایان پیشنهاد داد کمیته ای برای راستی آزمایی آمار شهرداری تشکیل شود.