۰ نفر

رییسی: آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شدند باز است

۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 691199
رییسی: آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شدند باز است

رییس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در تهران گفت: اگر امروز توسعه و پیشرفت داریم، در پرتو وحدت، اتحاد و یکپارچگی انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در تهران گفت: فاطمه اطهر (س) الگویی برای بشریت است. سیره او پیش روی ما است. اگرچه شناخت شخصیت ایشان کاری بسیار سخت است.

وی افزود: برای ما انسان‌ها شناخت سیره فاطمه زهرا (س)، قول او، فعل او و زندگی او کاملاً قابل دستیابی است. صدیق کسی است که تمام زندگی او صدق باشد و گفتار و کردارش یکدیگر را تصدیق کند.

رییس جمهور تصریح کرد: نشان صداقت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت است. ایشان فقط به خدا می‌اندیشد و به سوی او حرکت می‌کند. فاطمه اطهر (س) یک شخصیت بزرگ، اثرگذار و تحولگرا در تاریخ است.

رییسی گفت: آنچه که همواره در عزای فاطمی (س) باید بخواهیم، بینش، تحلیل درست و شنیدن درست است. جاهلیت مدرن، همان جاهلیت قدیمی با تأثیرگذاری گسترده رسانه است. حضرت فاطمه زهرا (س) می‌خواست جامعه دچار جاهلیت نشود.

وی در ادامه افزود: امروز در جهان، فساد، بی‌عدالتی و فرعونی‌گری حاکم شده است. اغتشاشات اخیر جنگ احزاب بود و همه در آن حضور داشتند. سلطنت‌طلبان، منافقین و مستکبران در این جنگ نقش‌آفرینی می‌کردند. قرآن به ما هشدار می‌دهد که مراقب شایعه‌سازان و فضاسازان باشید که قصد انحراف جامعه اسلامی را دارند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امام و رهبری به وظیفه رهبری خود عمل کردند گفت: در ریل گذاری و سیاست گذاری و نسبت به اتفاقات آینده هشدار دادند.

وی افزود: این انقلاب رهبری دارد که در هدایت این امت بی‌نظیر است؛ هرکجا پیشرفت وجود دارد، مربوط به بخش‌هایی است که به سخن امام و رهبری توجه شده است.

رییسی گفت: مردم نسبت به هرگونه خلاف ارزش‌ها عمل کردن باید حساس باشند. برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید، دوگانه ما، استقلال طلبی و وابستگی است. دوگانه‌ی ما دلبستگی به خدا و ارزش‌ها است و در مقابل کسانی که در مقابل دین و ارزشهای الهی و انسانی ایستادگی می‌کنند و حقوق انسان‌ها را پایمال می‌کنند.

وی افزود: امروز پیوند ملت ما در کنار پیکر مطهر شهدا، پیوند انسجام، وحدت، پیوند یکپارچگی همه اقوام و مذاهب در ایران است.

رییس جمهور گفت: اگر امروز توسعه و پیشرفت داریم، در پرتو وحدت، اتحاد و یکپارچگی انجام شده است. هر کسی بخواهد انسجام ملی را برهم بزند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی افزود: وحدت و انسجام ما یک امر حتمی و قطعی است که باید برای آن پافشاری کرد.

رییسی گفت: اطمینان دارم با مشارکت مردم نرخ ارز و تورم متحول خواهد شد و کاهش پیدا خواهد کرد. تردید ندارم هر جا که مردم حضور پیدا کردند، بسیاری از این خواسته‌ها قابل انجام است.

وی در ادامه افزود: آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شدند باز است ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد. دشمن همه توان خود را به کار گرفت تا مانع پیشرفت ایران شود اما امروز اذعان می‌کنند که تمام فشارهایشان با شکست مواجه شده است.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز دشمن با ملتی که اراده کرده پیش برود، مواجه است. ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ای تصمیم گرفته است پیش برود. ما حق عقبگرد نداریم و جوانان این پیشروی را ادامه می‌دهند. ما از شهدا آموختیم که با امید زندگی کنیم و از فاطمه (س) آموخته‌ایم باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی گفت: وضعیت مردم فلسطین را در دیروز و امروز ببینید. دیروز برای فلسطینی‌ها در کنار میزهای سازمان‌های آزادی‌بخش تصمیم می‌گرفتند، اما امروز ابتکار عمل به دست فلسطینیان و مجاهدین فلسطینی در میدان است.