۰ نفر

امام جمعه شیراز:

دشمن از خیل عظیم راهپیمایی اربعین در حال انفجار و خشمگین است / در اوج بی آبی کشت محصولی که فروش ندارد، بی برنامگی است

۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبر: 668504
دشمن از خیل عظیم راهپیمایی اربعین در حال انفجار و خشمگین است / در اوج بی آبی کشت محصولی که فروش ندارد، بی برنامگی است

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمن از خیل عظیم راهپیمایی اربعین در حال انفجار و خشمگین است، بر ادامه این مسیر تاکید کرد و گفت: در اربعین آنهایی که در کربلا نیستند هم باید زیارت امام حسین(ع) را داشته باشند و بنابراین در سومین حرم اهل بیت راهپیمایی ترتیب داده شده که شرکت در آن را به همه توصیه می‌کنم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه موضع‌گیری مردم در مخالفت دشمن با اهل بیت(ع) خیلی خوب است، گفت: اربعین صحنه بروز این مخالفت است و در سومین حرم اهل بیت راهپیمایی برای جاماندگان ترتیب داده شده که شرکت در آن را به همه توصیه می‌کنم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی، اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های عظیم‌ محبان اهل بیت(ع) در عراق برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام می‌کنم، چون این پذیرایی و محبت از بصره تا کربلا ادامه دارد و ما به عنوان ملت ایران که بیشترین عدد زائر را بعد از عراق داریم و لذا باید از مردم سربلند و شیعه عراق تشکر و تقدیر کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمن از خیل عظیم راهپیمایی اربعین در حال انفجار و خشمگین است، بر ادامه این مسیر تاکید کرد و افزود: در اربعین آنهایی که در کربلا نیستند هم باید زیارت امام حسین(ع) را داشته باشند و بنابراین در سومین حرم اهل بیت راهپیمایی ترتیب داده شده که شرکت در آن را به همه توصیه می‌کنم.

او با بیان اینکه موضع‌گیری این‌ ملت خیلی خوب است تصریح کرد: مخالفت شما مردم با کسانی که با دین، اهل بیت(ع) و اسلام مخالفند باید یک جایی بروز یابد و اربعین صحنه بروز این موضوع شده است.

دژکام با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریورماه گفت: این بزرگترین حماسه‌ای بود که آفریده شد و با آیه قرآن که فرمود وقتی با دشمن مواجه می‌شوی چنان بزن که دیگران طمع حمله نداشته باشند، مصداق پیدا کرد؛ اگر ما در جنگ شهید، جانباز و آزاده دادیم، اما همه عالم فهمیدند ایران زیر پرچم امام زمان جایی نیست که بگوییم حمله می‌کنیم اگر قبلا چنین می‌شد این پرچم بلند نبود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در زمان قاجار و پهلوی بجای تمسک به خدا و امام زمان(عج) دلباخته قدرت‌های جهانی بودند، افزود: در دفاع مقدس برای خدا وارد میدان شدند و خداوند نیز آنها را یاری کرد، امروز نتیجه آن ثبات قدم و نصرت الهی این است که ناو جنگی شهید سلیمانی به دست جوانان ایرانی ساخته می‌شود و امنیت خلیج فارس با ایران است.

دژکام با بیان اینکه همان عرق شهید سلیمانی‌ها، شهید اسکندری‌ها، شهید دوران‌ها و رودکی‌ها که به کشور ما آبرو دادند در آن جوانان موجود است، عنوان کرد: امروز مرزهای کشور و آب‌های خلیج فارس با همان روحیه دفاع مقدس حفظ و حراست می‌شود.

وی با اشاره به صبر خانواده شهدا افزود: صبر ادامه مسیر را آسان می‌کند و خانواده شهدا جواب این صبر را خواهند گرفت، چرا که مسیر شهدا مسیر حق و عدالت و خیرخواهی بوده و امیدواریم که محدود به ایران نماند و همه امت اسلامی در این مسیر وارد شوند.

امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته دولت خطاب به دولتمردان و هئیت دولت گفت: رهبر معظم انقلاب از خدماتی که در یک سال شده است، یک سال برای خدمات بزرگ زیاد نیست اما آقا تقدیر کردند و ما نیز باید تقدیر کنیم، البته نباید فقط تشکر کنیم باید واقعیت را درست برای مردم بیان کنیم، آن چه شده است وقتی گفته شود مردم بهتر از ما می‌فهمند که تشکر کنند وقتی گفته نشود جهاد تبیین زمین می‌ماند.

وی با اشاره به حضور رئیس‌ جمهور در اجلاس شانگهای عنوان کرد: این اجلاس از قطب‌های مهم اقتصادی دنیا است، به جای آن تحریم‌ها این قطب اقتصادی می‌خواهند با ما همکاری کنند.

دژکام با اشاره به اینکه در محاصره نخواهیم ماند گفت: اگر خودمان حرکت کنیم و دولت نیز که درباره روابط اقتصادی، به سیاست اشاره کرده و گفتند که معطل مذاکره نمی‌مانیم و معامله می‌کنیم، از این جهت اقداماتی در حال انجام است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه درباره امنیت غذایی رهبر معظم تذکر دادند و گفتند این امنیت مهم است، تصریح کرد: این ظرفیت در کشور باید فعال شود؛ استان فارس از این‌ جهت پیشرو است و کشاورزان استان فارس در تامین آذوقه کشور سابقه خیلی طولانی  دارند. مردم ما به صورت نسل در نسل فنون کشاورزی را به ارث برده‌اند، این ویژگی فارس به عنوان یک خطه حاصلخیز است، بنابراین توقع این است که این ظرفیت استان در امنیت غذایی ابتدا در قالب برنامه بیاید چون بدون برنامه نمی‌توان کارها را جلو برد.

دژکام با بیان اینکه باید برنامه راهبردی برای کشاورزی در استان فارس داشته باشیم، افزود: اینکه در اوج شرایطی که آب نیست محصولی دارد کشت می‌شود که فروش ندارد، به خاطر بی‌برنامگی است؛ اینکه اعلام کردند مرکز پایش کشاورزی در استان راه بیفتد باید این در قالب برنامه بیاید‌.

دژکام با بیان اینکه توقع این است که برنامه کشاورزی استان واضح باشد و با همفکری کشاورزان تدوین شود تا به هدف برسد، گفت: نکته دوم این است که کشاورزی باید دانش‌بنیان شود، استفاده از ابزار علمی روز، محصول را افزایش می‌دهد؛ یک میلیون و 200 هکتار سطح زیرکشت استان با دانش بنیان شدن نتیجه متفاوت از امروز می‌دهد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: سایر ارگان‌ها و کشاورزان نیز به جهاد کشاورزی کمک کنند چون محدودیت شدید منابع آب وجود دارد و لذا با این محدودیت باید به سراغ دانش بنیان شدن کشاورزی برویم تا امنیت غذایی که رهبری گفتند تامین شود.