۰ نفر

امام جمعه اردبیل: دولت برای جلوگیری از اقدام دلالان در پرداخت بهای گندمکاران تعجیل کند

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبر: 655071
امام جمعه اردبیل: دولت برای جلوگیری از اقدام دلالان در پرداخت بهای گندمکاران تعجیل کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت برای جلوگیری از اقدام دلالان در پرداخت بهای گندمکاران تعجیل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: سفر بایدن به منطقه، ضعف و افول دولت آمریکا را برملا ساخت.

وی تصریح کرد: بایدن در این سفر به هیچیک از مقاصد خود نرسید، یک مقصد او افزایش تولید نفت توسط عربستان بود ولی عربستان به صراحت اعلام کرد طاقت تولید بیش از ۱۳ میلیون بشکه در روز را ندارد بعد از آن آمریکا مجبور شد برای قیمت نفت روسیه سقف تعیین کند تا نفت ارزان قیمت توسط روسیه وارد بازار شود این واقعاً برای آمریکا افتضاح بود چون خریدار اصلی نفت روسیه در شرایط تحریم، چین و هند است و آنها هیچ وقت فرمانبردار روسیه نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا آن چنان خودش را گم کرده که دستور داد شرکت‌های بیمه حق ندارند کشتی‌های حامل نفت روسیه را بیمه کنند و این سبب بالا رفتن قیمت سوخت شد و حالا اروپا و آمریکا با تورم مهار گسیخته مواجه شده‌اند در حالی که روسیه نسبت به سال گذشته نفت بیشتری فروخته است.

آیت‌الله عاملی با تاکید بر اینکه کشورهای عربی در سفر بایدن دچار ذلت شدند، افزود: کشورهای عربی از چند جهت در این سفر ذلیل شدند اول اینکه بایدن اعلام کرد تفوق نظامی اسرائیل باید در منطقه حفظ شود، این اهانت بسیار بزرگ به کشورهای منطقه است چون معنای آن این است که همه شما باید دنبال رو اسرائیل باشید و حق ندارید از تکنولوژی‌های جدید و برتر استفاده کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بیانیه اختتامیه همه متفق شدند که منطقه خلیج فارس از سلاح کشتار جمعی عاری و خالی باشد اما حتی یک کشور عربی جرئت نکرد، بگوید کلمه خلیج فارس به خاورمیانه تبدیل شود تا اسرائیل را نیز شامل شود چون آمریکا اجازه نمی‌داد، بایدن صریحاً گفت تفوق نظامی اسرائیل باید حفظ شود.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: آنها جرئت نکردند در بیانیه اختتامیه بنویسند اشغال خاک یک کشور ممنوع است تا اسرائیل از خاک فلسطین و از جولان سوریه، عربستان از یمن و ترکیه و آمریکا از سوریه خارج شوند اما به روسیه حمله کردند که چرا با قدرت نظامی مرزها را تغییر می‌دهد به ماجرای غم‌انگیز یمن که رسیدند باید یک کلمه می‌نوشتند که اشغالگر خارج شود.

آیت‌الله عاملی با انتقاد از تأخیر در پرداخت وجه گندم کشاورزان بیان کرد: از دولت انتظار داریم در پرداخت وجه گندم خریداری شده، تسریع کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هرگونه تأخیر و بی‌مبالاتی در این حوزه زمینه را برای ورود دلالان و قاچاق گندم به خارج از کشور فراهم می‌کند و متأسفانه در بعضی از مناطق یک ماه است گندم به تحویل دولت داده شده ولی هنوز وجه آن پرداخت نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه تصریح کرد: روز پنجم مرداد، روز نماز جمعه است.

آیت‌الله عاملی گفت: نماز جمعه یک مدرسه بزرگ تربیتی، جریان عظیم فرهنگی، سیستم وسیع اطلاع‌رسانی برای ایجاد بصیرت و آگاهی‌بخشی و سفره عظیم آسمانی برای اخذ توشه برای ابدیت است و غفلت از نماز جمعه غفلت از برکات بزرگ تربیتی، فرهنگی و اخروی است طبق روایات معتبر جایگاه هر شخص در محضر خداوند در ساحت ابدیت با تعداد نماز جمعه مشخص می‌شود.