۰ نفر

بررسی مجدد ایرادات شورای نگهبان؛

طرح دفاتر پیشخوان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبر: 626779
طرح دفاتر پیشخوان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی نمایندگان این طرح را برای بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، ایرادات شورای نگهبان در طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

محمد رضا صباغیان نماینده بافق و مهریز در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به این طرح با استناد به اصول ۷۵ و ۸۵ قانون اساسی و مواد ۱۲۷ و ۱۹۹ آیین‌نامه داخلی در اخطار و تذکر گفت: کمیسیون اجتماعی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان قانون گذاری جدید کرده و مجددا ۱۷ ماده را به تصویب رسانده و به صحن ارجاع کرده است.

وی ادامه داد: در فرصت بررسی ایرادات شورای نگهبان زمانی برای بررسی نظرات نمایندگان موافق و مخالف نیست، چون اساسا کمیسیون اجتماعی به جای رفع ایراد شورای نگهبان قانون گذاری کرده است.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن این اخطار گفت: در اینجا بحث ایرادات شورای نگهبان است اما ۱۷ ماده جدید به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و فرصتی برای اظهارنظر نمایندگان هم وجود ندارد.

قالیباف این اخطار را به رای مجلس شورای اسلامی گذاشت و نمایندگان آن را وارد دانستند.

بعد از آن مجددا رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ماده ۱۹۴ آیین‌نامه مجددا ایرادات شورای نگهبان به این طرح به کمیسیون ارجاع می‌شود از کمیسیون درخواست داریم که به رفع ایرادات پرداخته و ۱۷ ماده‌ای که به جای بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح را اضافه کرده، تبدیل به طرح جدید کنند تا مسیر خود برای بررسی در مجلس را طی کند.