۰ نفر

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خبر داد؛

حذف نسخه کاغذی از او دی ماه

۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶
کد خبر: 574531
حذف نسخه کاغذی از او دی ماه

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران از الزام نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف نسخه کاغذی از او دی ماه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا،   سیده مریم حسینی_ سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، گفت: بیمه سلامت استان تهران در راستای اهداف سازمان بیمه سلامت خدماتی ارائه می‌دهد. در حوزه کرونا خدماتی ارائه کردیم. حذف ارزیابی وسع برای عدم پرداخت سرانه، خدمات پوشش بیمه‌ای داروهای کرونایی که علی رغم هزینه های بالا تحت پوشش قرار گرفت و پرداخت‌های به موقع موسسات که جنبه حمایتی دارد، از جمله این خدمات است.

وی ادامه داد: به این ترتیب تا پایان ماه شهریور بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه بستری در بیمارستان‌ها به دلیل کرونا پرداخت کردیم. برای داروی رمدسیویر تا پایان مرداد ماه بیش از ۶۰ میلیاردتومان هزینه کردیم که ۴۰ میلیارد در بخش بستری و ۲۰ میلیارد در بخش سرپایی به موسسات پرداخت کردیم. از طرفی به صورت علی الحساب قبل از اینکه اسناد ارائه شوند در فروردین و اردیبهشت یک پارت پرداخت به موسسات برای خرید این دارو به دلیل حضور پیک پنجم داشتیم.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از کرونا، گفت: با تست PCR می‌توان زودتر بیماری کووید را تشخیص داد. پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری این تست به صورت رایگان انجام می‌شود و پوشش بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت است.

او ادامه داد: اقدام دیگر در حوزه کرونا، الکترونیک شدن خدمات است. سازمان بیمه سلامت از دو سال و اندی پیش بر اساس قوانین بالادستی این اقدام را آغاز کرده بود و از سال ۱۴۰۰ این موضوع شدت گرفت و در حال حاضر ۶۴ درصد از نسخ کل کشور به صورت الکترونیک پیچیده می‌شود و بیمار با ارائه کد رهگیری و کد ملی خدمت دریافت می‌کند.  در استان تهران نسخه نویسی الکترونیک ۳۴.۶ درصد محقق شده است   که با توجه به الزام قوانین بالدستی نظیر قانون برنامه ششم توسعه و... از اول دی ماه پرداخت‌ها به صورت الکترونیک خواهد بود.  این اتفاق در استان تهران برای پزشکان طرف قراردادش با ۱۵۰۰ پزشک پرداخت‌ها الکترونیک صورت می‌گیرد و  ۴۵۰۰ پزشک در درمانگاه‌ها به صورت الکترونیک نسخه می‌نویسند و حتی همکاران ما در استان تهران برای بیش از ۷۰۰۰ پزشک غیرطرف قرارداد دسترسی ایجاد کردند؛ زیرا  دیگر از تیر ماه دفترچه‌ای چاپ نمی‌شود و قرار است کاغذ و سرنسخه حذف شود . این پزشکان آموزش دیدند تا بتوانند به صورت الکترونیک برای مردم نسخه بنویسند تا بیمار دچار مشکل نشود.

حسینی در ادامه تاکید کرد:  در بخش دولتی دانشگاهی ۷۲ درصد از بیمه شدگان اقشار نیازمند هستند . در تهران  ۳ میلیون و ۷۰۰ بیمه شده داریم. ۵ صندوق بیمه‌ای داریم که دو صندوق سلامت همگانی و روستاییان رایگان بیمه می‌شوند و به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند لذا این قسمت هم با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تا اول دی ماه باید اجرایی شود. حدود یک سال است که با آنها جلسه داریم تا زیرساخت خود را آماده کنند و اول دی ماه به این الزام قانونی برسیم.