۰ نفر

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛

پزشک نماها را چگونه بشناسیم؟

۲ تیر ۱۴۰۰، ۶:۴۹
کد خبر: 538766
پزشک نماها را چگونه بشناسیم؟

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به سوءاستفاده از عنوان پزشک در جامعه هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسین کرمانپور، با عنوان این مطلب که سازمان نظام پزشکی سامانه www.irimc.org را برای دسترسی عموم جامعه به اطلاعات پزشکان فعال ایجاد کرده است، گفت: افراد زیادی به روابط عمومی سازمان نظام پزشکی زنگ می‌زنند و از کسانی سوال می‌کنند که ادعا می‌کنند پزشک هستند و به خواستگاری آنها رفته اند و این موضوع بارها تکرار شده است.

وی افزود: به همین علت همکاران من پس از بررسی متوجه می‌شوند این افراد به هیچ عنوان پزشک نیستند. به ویژه پس از اینکه یک پزشک فوت می‌کند، افراد سودجو از نام این پزشک استفاده کرده و تابلوی تقلبی خود را بالا می‌برند.

کرمانپور گفت: سازمان نظام پزشکی در راستای شفافیت فعالیت جامعه پزشکی و صیانت از جامعه پزشکی، این سامانه را راه اندازی کرده که نه تنها برای همه در داخل کشور قابل دسترسی است بلکه برای کسانی که در خارج از کشور هم باشند امکان دسترسی دارد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه نیز از این طریق دسترسی به اطلاعات پزشکان، شناسایی پزشکان قلابی را راحت‌تر می‌تواند رصد و پیگیری کند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: با ورود به سامانه در بخش جستجوی پزشک می‌توان نام پزشک مربوطه را جستجو کرد و تمام اطلاعاتی که نیاز است توسط مردم دیده شود تا نسبت به فعالیت قانونی پزشکان مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کلاهبرداری با نام پزشک در خواستگاری‌ها عده‌ای به دنبال سوءاستفاده از اعتبارات مالی است که به جامعه پزشکی داده می‌شود، افزود: بسیاری از بانک‌ها پس از مراجعه افرادی که مدعی پزشک بودن هستند با سازمان نظام پزشکی تماس می‌گیرند و پس از بررسی‌ها قبل از اعطای وام به این افراد متخلف مشخص می‌شود که آنها پزشک نیستند. بنابراین این سامانه از جنبه‌های مختلف به شفافیت کار جامعه پزشکی کمک می‌کند.

کرمانپور تاکید کرد: اگر ما و مردم سعی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به یکدیگر داشته باشیم زمینه تخلف افراد سودجو از نام پزشک، از بین می‌رود.

وی گفت: این افراد با یک فتوشاپ پروانه طبابت و کارت نظام پزشکی جعل کرده اند و بهترین راه برای شناسایی آنها مراجعه به سامانه سازمان نظام پزشکی است.