۰ نفر

نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبر: 522680
نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا

رییس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در محیط اداری، تاکید کرد که افراد با رعایت نکاتی ساده احتمال انتقال بیاری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امیر امامی با اشاره به اهمیت توجه به راهکارهای پیشگیرانه در ادارات و سازمانها، تاکید کرد که کارمندان دوایر مختلف با به کارگیری روش‌هایی ساده، می‌توانند زمینه کاهش احتمال ابتلا به کرونا را فراهم کرده و از بیماری خود و دیگران پیشگیری کنند.

حذف مکاتبات کاغذی و کاورهای پلاستیکی

 امامی گفت: کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری های اداری، استفاده نکردن از کاورهای پلاستیکی در انتقال مکاتبات و نگهداری اسناد در پوشش‌های پلاستیکی، حذف پذیرایی از جلسات و نشست‌های ضروری و تاکید بر برگزاری جلسات به شکل غیرحضوری یا با تعداد محدود افراد و رعایت فاصله اجتماعی، از توصیه‌های مهم به کارمندان دوایر مختلف است.

او با بیان اینکه تهویه مناسب بخش‌های مختلف ادارات از قسمتهای عمومی تا اتاق کارکنان، بسیار ضروری است، گفت: انجام تهویه برای اتاقهایی که بیش از 2 نفر در آن برای ساعات اداری حضور دارند یا پذیرای مراجعین هستند، لازم است.

امامی، کاهش تبادل وسایلی مانند قلم و کاغذ و استفاده نکردن از وسایل مشترک را توصیه و اضافه کرد: کارکنان باید تا حد امکان از جابه‌جایی وسایل و تجهیزات، نظیر خودکار، کاغذ، پرونده و ظروف بین منزل و محیط کار، خودداری کنند.

رییس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین بر لزوم رعایت کامل بهداشت دست هنگام ورود به و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلیدهای برق، آسانسور، دستگیره درب و ...به عنوان راهکاری مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، تاکید کرد.

ماسک حتما، دستکش اصلا!

امامی ضروری‌ترین نکته را استفاده مداوم از ماسک مناسب در محیط اداری دانست و خاطرنشان کرد که افراد در محیط کار غیربالینی نیازی به استفاده از دستکش‌های یکبارمصرف پلاستیکی ندارند.

رییس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین گفت: رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا، کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها به شکل مداوم و شستن کامل و دقیق دست پس از استفاده از سرویس بهداشتی و خودداری از تماس دست با دهان، بینی، چشم و گوش در محیط کار، در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی خصوصا کرونا بسیار موثر است.

امامی همچنین توصیه کرد که برای پاک کردن سطوح، اعم از میز، صندلی، رایانه و ... به هیچ عنوان از دستمال مشترک استفاده نشود و افراد سعی کنند محیط شخصی کار خود را شخصا تمیز کنند.