۰ نفر

چرا من همیشه در رژیم گرفتن شکست می‌خورم؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۳۰
کد خبر: 520632
چرا من همیشه در رژیم گرفتن شکست می‌خورم؟

بسیاری از رژیم‌های غذایی با شکست رو به رو می‌شوند و به خصوص، رژیم‌هایی که قول کاهش سریع وزن را با پیروی از یک ترفند عجیب می‌دهند، محکوم به شکست هستند. اگر به تازگی در یکی از آن‌ها شرکت کرده و شکست خورده اید، شاید بد نباشد در دیدگاه‌های خود تجدید نظر کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اولین نکته مهمی که باید بدانید این است که هیچگونه راز جادویی وجود ندارد که دیگران از دست داده اند. اگر یکی دو ماه است که آموزه‌های یک استاد راهنما، کتاب یا انجمن اینترنتی خاص را دنبال می‌کنید، احتمالاً در افسانه‌های آن رژیم خاص غرق شده اید و فکر می‌کنید کلید حل معمای چاقی را یافته اید، اما اغلب این تکنیک‌ها مایوس کننده اند. پس باید چه کار کنیم؟

خوراکی‌های سالمی را که می‌خورید یادداشت کنید

یک دفترچه خوب‌ها و بد‌ها داشته باشید و خوراکی‌های سالم و ناسالمی را که می‌خورید در آن ثبت کنید. برای مثال شکر در فهرست بد‌ها و سبزیجات در فهرست خوب ها.

انتظارات واقع بینانه تعیین کنید

رژیم‌های  کاهش وزن که وعده لاغری سریع را می‌دهند، اغلب شکست می‌خورند، پس انتظاراتی واقع بینانه تعیین کنید تا نا امید نشوید. انتظار نداشته باشید در عرض یک ماه ۱۰ کیلو وزن کم کنید.

به متغیر‌ها توجه کنید

هر روز روی وزنه نروید تا مایوس نشوید. متغیر‌هایی مانند عادت ماهانه و نوشیدن آب زیاد می‌تواند موجب تغییرات وزن موقت شود.

کالری دریافتی و کالری که می‌سوزانند مشخص کنید

شما می‌توانید کالری‌های مصرفی خود را بشمارید، می‌توانید میزان مصرف برخی از گروه‌های غذایی را کاهش دهید، یا می‌توانید قسمت‌های کمی کوچکتر از وعده‌های غذایی معمول خود را بخورید، انتخاب روش تنظیم کالری‌ها به عهده شماست، اما کاهش بیش از حد کالری‌ها خطرناک است و می‌تواند موجب ضعف و آسیب شود.

پروتئین بخورید

بسیاری از رژیم‌های غذایی پروتئین ندارند، اما پروتئین برای سلامتی مهم است. مصرف پروتئین به ویژه در هنگام کاهش چربی مهم است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پروتئین  بخورید و تمرینات مقاومتی را انجام دهید تا مطمئن شوید عضله زیادی از دست نمی‌دهید.

همه گروه‌های غذایی را بخورید

رژیم‌های تک ماده‌ای وه فقط روی یک خوراکی خاص متمرکز می‌شوند خطرناکند، بنابراین سعی کنید انواع گروه‌های غذایی را در رژیم خود بگنجانید.