۰ نفر

مقایسه واکسن فایزر، مدرنا و آکسفورد؛

کدام واکسن کرونا ارزان‌تر است؟

۶ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۵
کد خبر: 485081
کدام واکسن کرونا ارزان‌تر است؟

سه واکسن فایزر، مدرنا و آکسفورد در مراحل نهایی تولید هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد واکسن آکسفورد نسبت به واکسن‌های تولیدی دیگر می‌تواند موفقیت بیشتری کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، در هفته‌های گذشته نتایج سه واکسن مختلف بسیار امیدوار کننده بودند به طوری که بسیاری امیدوار شدند که با پخش این واکس‌ها پاندمی تا چند ماه آینده به سمت پایان خود حرکت کند.

در حالی که واکسن‌های فایزر و مدرنا نقش حیاتی در پایان پاندمی دارند، به نظر می‌رسد که واکسن آکسفورد، برای ایجاد ایمنی در بدن میلیارد‌ها نفر نسبت به کروناویروس مناسب‌تر باشد. همچنین نتایج مطالعه روی این واکسن نشان داده است که افراد در صورت تزریق آن اصلا به ویروس آلوده نمی‌شوند و آن را پخش هم نمی‌کنند، این در حالی است که قبلا فکر می‌شد این واکسن صرفا جلوی بیماری افراد را می‌گیرد.

پخش کدام واکسن راحت‌تر است؟

واکسن آکسفورد، چراکه از این واکسن در دمای یخچال نگه‌داری می‌شود در حالی که برای نگه‌داری واکسن‌های فایزر و مردنا باید به دما‌های بسیار پایین نیاز است.

همچنین قیمت واکسن آکسفورد دو تا سه پوند است، در حالی که قیمت فایزر ۱۵ پوند و مدرنا ۱۹ تا ۲۸ پوند است. از سویی واکسن آکسفورد با استفاده از فناوری ساخته شده است که تولید گسترده آن راحت‌تر است.

کدام بهتر است؟

تاثیرگذاری واکسن فایزر، مدرنا و آکسفورد به ترتیب ۹۵، ۹۴ و ۹۰ درصد است. به  دلیل همین اطلاعات تقریبا مشابه هم هستند.