۰ نفر

کدام افراد حتما مبتلا به آلزایمر می‌شوند؟

۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۲:۰۸
کد خبر: 395554
کدام افراد حتما مبتلا به آلزایمر می‌شوند؟

نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد افراد بی‌سواد دست کم سه برابر بیش از سایر افراد در معرض اختلال حافظه و درنهایت آلزایمر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد افراد بی‌سواد دست کم سه برابر بیش از سایر افراد در معرض اختلال حافظه و درنهایت آلزایمر هستند. 

محققان آمریکایی نزدیک به یک هزار نفر را در دهه 70 سالگی خود طی  یک دوره چهار ساله مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، این افراد دست کم سه برابر بیش از آنهایی که خواندن و نوشتن بلد هستند، در معرض آلزایمرند.

دانشمندان می‌گویند سواد داشتن به افراد اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌های تحریک کننده مغز شرکت کنند.

محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک، خطر ابتلا به اختلال در حافظه را سه برابر  بیشتر در افرادی که هرگز خواندن یا نوشتن آموزش ندیدند، پیدا کردند.

با سواد بودن به افراد این امکان را می‌دهد تا در فعالیت‌هایی که مغز را تحریک می‌کند، مانند خواندن روزنامه‌ها و کمک به تکالیف نوه‌ها مشارکت کنند.

براساس آمارهای موجود، حدود ۷ میلیون انگلیسی سواد خواندن و نوشتن ندارند و شمار زیادی از آنها در معرض زوال عقل هستند.

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌مطالعه جدید ما شواهد بیشتری را ارائه می‌دهد که خواندن و نوشتن ممکن است عوامل مهمی در حفظ سلامت مغز باشند.

پیش بینی می شود تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تا سال ۲۰۴۰ بیش از دو برابر شود؛ از ۸۸۰ هزار نفر به ۱.۶ میلیون در انگلیس و ۴.۷ میلیون به ۸.۵ میلیون نفر در ایالات متحده برسد.