۰ نفر

هزاران زن در معرض سرطان تخمدان

۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۲:۱۰
کد خبر: 394440
هزاران زن در معرض سرطان تخمدان

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد هزاران زن ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار گیرند چون از هر 5زن تنها یک نفر می‌داند، نفخ نشانه این سرطان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد هزاران زن ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار گیرند چون از هر ۵ زن تنها یک نفر می‌داند، نفخ نشانه این سرطان است. 

محققان تأکید می‌کنند، نفخ علت خیلی نادر وجود سرطان تخمدان است، اما یکی از کشند‌ه‌ترین علت‌های نفخ می‌تواند باشد، سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در زنان است و نسبت به سرطان‌های تناسلی دیگر، بیشتر باعث مرگ و میر می‌شود.

بررسی‌ها بیانگر آن است، چاقی، عدم زایمان، سابقه خانوادگی، اختلالات ژنتیکی خاص و هورمون درمانی جایگزین برای طولانی مدت، از علل ابتلا به این سرطان هستند؛ نفخ مداوم و درد لگن  نیزاز علائم ابتلا به این سرطان است.

آنوین جونز از مؤسسه سرطان انگلیس می‌گوید: تنها 20 درصد زنان می‌دانند نفخ شاید نشانه‌ای از سرطان تخدمان باشد؛ عکس این موضوع که به کمک توده در سینه می‌توان به وجود سرطان سینه پی برد؛ تشخیص سرطان تخمدان به مراتب‌تر پیچیده‌تر است. 

آمارها بیانگر‌ان است، در کشور نسبتاً کوچکی مانند انگلیس هر سال بیش از 7 هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان می‌شوند و به علت اینکه پس از پیشرفت، بیماری تشخیص داده می‌شود، هنوز میزان مرگ و میر در اثر آن زیاد است.