۰ نفر

برای رشد نوزاد روغن ماهی مصرف کنید

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۳۸
کد خبر: 298323
برای رشد نوزاد روغن ماهی مصرف کنید

نتایج بررسی‌های متعدد محققان نشان داده است، مصرف روغن ماهی در دوره بارداری منجر به افزایش رشد کودک در 6 سال اول زندگی‌اش می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج بررسی‌های متعدد محققان نشان داده، مصرف روغن ماهی در دوره بارداری منجر به افزایش رشد کودک در 6 سال اول زندگی‌اش می‌شود. 

پژوهشگران تأکید می‌کنند، از آنجا که اسید چرب «DHA» ‌موجود در روغن ماهی برای رشد چشم‌ها و مغز جنین مفید است، لذا مصرف روغن ماهی برای زنان باردار توصیه می‌شود.

طبق تحقیقات گذشته، زنان بارداری که مکمل‌های روغن ماهی را مصرف می‌کنند، نوزادانی به دنیا می‌آورند که کمترین مشکلات سلامتی را در بزرگسالی خواهند داشت.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کپنهاگ صورت گرفته بیانگر آن است، این نوزادان در بزرگسالی کمتر از بقیه در معرض چاقی و اضافه‌وزن قرار دارند.

همچنین، روغن ماهی از تولد زودرس یا تولد نوزاد زیر وزن طبیعی و نیز از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

بررسی‌های دیگری نیز نشان داده‌اند، مصرف مکمل‌های روغن ماهی در بارداری به میزان زیادی از افسردگی بعد از زایمان پیشگیری خواهد کرد.

هانس بیسگارد، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «رژیم غذایی مادر در دوره بارداری شاخص تعیین کننده میزان رشد و سلامتی نوزاد است».

محققان در دانشکده پزشکی «Case University Western University» در کلیولند، اوهایو، در نشریه پژوهشی خود با عنوان «روغن ماهی و اختلالات دوقطبی: یک درمان موثر اما تست نشده»، بیان می‌کنند که روغن ماهی می‌تواند در تثبیت حالت و درمان اختلالات دوقطبی مفید باشد.

براساس بررسی‌های انجام شده، کشورهایی که در برنامه غذایی خود از ماهی استفاده می‌کنند افسردگی کمتری دارند.

تحقیقات انجام شده همچنین نشان داده است، زمانی‌که افراد غذاهای دریایی حاوی مقادیر بیشتری از اسید های چرب امگا 3 را مصرف کردند، میزان مرگ و میر و میزان خشونت در آن ها به میزان قابل توجهی اندک بود.