۰ نفر

به چه دلیلی مطالعه امکان سنجی در طرح های شهرداری انجام می شود؟

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰
کد خبر: 696778
به چه دلیلی مطالعه امکان سنجی در طرح های شهرداری انجام می شود؟

از مهمترین دلایلی که مطالعه امکان سنجی در طرح‌های شهرداری انجام می‌شود، سهولت در دریافت وام و مجوز و همچنین آشنایی با قوانین انجام امور شهرداری است.

در حقیقت هرساله قوانین جدیدی برای اعطای مجوز در سازمان‌های مربوطه تدوین می‌شود. مطالعه امکان سنجی پروژه‌های شهرداری، درست بر اساس این تغییرات تهیه و نگارش می‌شوند. به این نکته دقت کنید که افرادی که به تهیه طرح امکان سنجی می‌پردازند می‌بایست به صورت مستمر، اطلاعات خود را به روز رسانی نمایند. به همین دلیل لازم است طرح توجیهی شهرداری را از مراکز با اعتبار تهیه نمود. در ادامه این مطلب، به توضیحات بیشتری در مورد دلایل نگارش طرح امکان سنجی می‌پردازیم. برای اطلاع از این موضوع، تا ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ضرورت تهیه مطالعه امکان سنجی توسط افرادی با تجربه

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، لازم است مطالعه امکان سنجی توسط افرادی با تجربه تدوین و نگارش شود. همچنین این افراد می‌بایست اطلاعات اقتصادی، فنی و حقوقی بالایی نیز داشته باشند. تنها در این صورت می‌توان طرح توجیهی معتبری را نگارش و برای دریافت مجوز و وام از آن استفاده کرد. اطلاعات موجود در این طرح می‌بایست کاملا به روز شده و با توجه به قوانین و قیمت‌های روز کشور باشد. مهندسین مشاور هفت شهر آریا با سالها تلاش در جهت به موفقیت رساندن پروژه‌های شهرداری، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشند. طرح‌های امکان سنجی که در این مرکز ارائه می‌شوند تماما آپدیت شده و به روز هستند.

ملاحظات اقتصادی در مطالعه طرح امکان سنجی

از دیگر دلایلی که استفاده از طرح امکان سنجی شهرسازی دارای اهمیت است، برآورد دقیق مالی پروژه است. در حقیقت در این طرح، تحقیقات فراوانی در زمینه برآورد مالی پروژه صورت می‌گیرد. به عنوان مثال چنانچه پروژه مورد نظر، طرح بازآفرینی شهری باشد، در ابتدا می‌بایست هزینه تخریب ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در قدم بعدی می‌بایست به برآورد هزینه‌های ساخت و ساز، استفاده از تخصص مهندسین و بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات پرداخت. مهندسان مشاور مشغول بکار در شرکت هفت شهر آریا به صورت کاملا تخصصی به برآورد مالی پروژه‌های شهرداری می‌پردازند. برای دریافت این مشاور‌ه‌های تخصصی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مطالعه امکان سنجی

مطالعه امکان سنجی

ملاحظات فنی در طرح توجیهی

منظور از ملاحظات فنی در طرح توجیهی، بررسی پروژه شهرداری مورد نظر از لحاظ فنی و مهندسی است. در حقیقت مهندسان تدوین کننده طرح توجیهی، در ابتدای کار به توضیح مطالبی در مورد اهداف پروژه می‌پردازند. چنانچه این مرحله از کار به درستی انجام شود، موجب جذب سرمایه گذاران بسیاری به پروژه مورد نظر می‌شود. در بخش مطالعات فنی پروژه، موقعیت زمین مورد نظر و همچنین تجهیزات مورد نیاز نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. هزینه سوخت مصرفی دستگاه‌ها و استهلاک ماشین آلات نیز در طرح  پروژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

برآورد سرمایه مورد نیاز در طرح توجیهی

یکی از اطلاعات مهمی که در طرح توجیهی شهرسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد، برآورد سرمایه کلی مورد نیاز و همچنین سرمایه هر بخش از کار است. با استفاده از این اطلاعات می‌توان به صورت هوشیارانه در این مسیر قدم گذاشت. همچنین با توجه به بخش مطالعات سرمایه گذاری طرح توجیهی، می‌توان برای دریافت وام و تسهیلات مورد نیاز اقدام کرد. از دیگر مزایای آگاهی از برآورد سرمایه مورد نیاز پروژه، صرفه جویی در زمان است. با توجه به این موضوع شما قادر خواهید بود برای صرف هزینه‌های پروژه برنامه ریزی نمایید و برای هر قسمت بودجه‌ای جداگانه در نظر بگیرید.

نحوه تامین هزینه‌های مالی طرح

نحوه تامین هزینه‌های مالی طرح

نحوه تامین هزینه‌های مالی طرح

همچنین در طرح امکان سنجی پروژه، مطالعات گسترده‌ای در زمینه نحوه تامین هزینه‌ها صورت می‌گیرد. به این نکته دقت کنید که مهندسان مشاور هفت شهر آریا سالانه تعداد بسیار بالایی پروژه را از ابتدای مسیر تا انتها راهنمایی می‌کنند. این مهندسان اطلاعات بسیار بالایی در زمینه نحوه تامین مالی پروژه دارند و می‌توانند این اطلاعات را در اختیار شما نیز بگذارند. مهندسین مشاور هفت شهر آریا، با معرفی بهترین بانک‌ها و موسسات، شما را در گرفتن وام و تسهیلات یاری خواهند کرد. در حقیقت با استفاده از این طرح می‌توانید مانند یک فرد با تجربه به اجرای پروژه مورد نظر خود بپردازید.

میزان سود دهی پروژه

در واقع یکی از اهداف اصلی توجه به مطالعه امکان سنجی پروژه، بررسی میزان سود دهی نهایی آن است. به این موضوع دقت کنید سود دهی کافی پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک پروژه می‌بایست در نهایت تمام هزینه‌های انجام شده را در مدت معینی جبران نماید و به نقطه سر به سر برسد. در طرح امکان سنجی پروژه‌های شهرداری، نرخ بازگشت سرمایه و مدت زمان آن به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال: در بخش پروژه‌های ساخت و ساز شهرداری، با معین کردن قیمت هر واحد آپارتمان تجاری و مسکونی، میزان درآمد نهایی پروژه را مشخص خواهند کرد. افراد مشغول بکار در شرکت هفت شهر آریا با توجه به شرایط اقتصادی کنونی به محاسبه سود نهایی پروژه می‌پردازند.

مطالعات زیست محیطی منطقه

یک طرح توجیهی، عوامل زیست محیطی را نیز در پروژه‌های شهرداری مورد بررسی قرار می‌دهد. در این مطالعات عوامل اثر گذار بر محیط زیست، به خوبی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال چنانچه یک پروژه ساخت و ساز موجب تخریب قسمتی از جنگل یا کوه شود، در آینده اثرات منفی بسیاری بر روی محیط زیست منطقه خواهد گذاشت. همچنین طرح توجیهی شهرداری ، توجه فراوانی به مسیر آب های جاری دارد. به هیچ عنوان یک ساختمان نباید در مسیر رودخانه ساخته شود. مهندسین مشاور هفت شهر آریا، اطلاعات بسیار دقیقی در مورد وضعیت رودخانه‌های کشور دارند. بررسی موقعیت جغرافیایی منطقه، از اصلی‌ترین بخش‌های طرح توجیهی پروژه است.

دریافت طرح توجیهی از شرکت هفت شهر آریا

دریافت طرح توجیهی از شرکت هفت شهر آریا

دریافت طرح توجیهی از شرکت هفت شهر آریا

شرکت مشاوره مهندسی هفت شهر آریا، سالهاست که در زمینه ارائه مشاوره‌های تخصصی فعالیت می‌کند. مهندسان مشاور مشغول بکار در این شرکت می‌توانند از ابتدای مسیر تا رسیدن به سود نهایی، شما را راهنمایی نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه‌های انجام شده و پروژه‌های در حال ساخت، می‌توانید به صفحه اصلی وب‌سایت مراجعه نمایید. همچنین در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در مورد نحوه‌ی مشاوره مهندسین، با کارشناسان ما در تماس باشید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.