۰ نفر

حراج اینترنتی اموال ضبط شده

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱
کد خبر: 594957
حراج اینترنتی اموال ضبط شده

اولین حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی در نخستین روز هفته آینده (شنبه ۱۱ دی ماه) برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین متقاضیان می‌توانند از امروز 11 دی ماه به نشانی www.haraj.tamliki.ir جهت ثبت نام، ثبت کیف پول الکترونیکی، اطلاع از فهرست کالاهای مطرح در حراج الکترونیک، شرایط عمومی فروش و رؤیت شماره تلفن و آدرس مدیریت اموال تملیکی استان تهران، مراجعه کنند.

به منظور مشارکت فراگیر هزاران متقاضی در اقصی نقاط کشور و ایجاد فضای شفاف و رقابتی و همچنین ایجاد فرصت‌های منصفانه میان مردم، حراج الکترونیک شماره ۱۴۰۰۰۶ اموال منقول استان تهران با بهره‌گیری از سامانه حراج الکترونیک، چهارشنبه مورخ ۱۵ دی ماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

همچنین بازدید از کالاهای مطرح شده در حراج الکترونیک در تاریخ ۱۱ دی ماه تا ۱۴ دی ماه سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۴ امکان‌پذیر خواهد بود. شایان ذکر است کیف پول خریداران می‌بایست به میزان ۲۰ درصد مبلغ هر پیشنهاد اعتبار داشته باشد.

این سامانه با هدف ساماندهی و الکترونیکی کردن مزایدات و حراج‌های اموال و املاک تملیکی دولت، به موجب قانون، راه اندازی شده است. تقویم برگزاری مزایده و حراج و فهرست برندگان مزایده‌های اموال منقول و غیر منقول، از جمله امکانات این سامانه بوده که با ورود به سایت سامانه و ثبت نام در آن، در دسترس متقاضیان خواهد بود.

مزایده یا حراج، از جمله تشریفات پیش بینی شده در قانون است که در آن، اموال منقول و غیر منقول مورد مزایده، به پیشنهاد دهنده بالاترین قیمت، فروخته خواهد شد. از جمله نهادهایی که اقدام به فروش اموال منقول و غیر منقول، از طریق مزایده می‌نمایند، سازمان‌های دولتی نظیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی دولت بوده که زیر نظر وزارت امور اقتصاد و دارایی است.

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، با هدف ساماندهی امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون، به تملک،‌ تصرف، توقیف و یا مدیریت دولت در می‌آید راه اندازی شده است و نقش بسزایی در افزایش درآمد دولت از طریق فروش اموال تملیکی در مزایدات دارد. این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه الکترونیکی مخصوص به خود، جهت فروش اموال تملیکی دولتی نموده و امکان شرکت در مزایدات، صرفا از طریق این سامانه و به صورت الکترونیکی امکان پذیر می‌باشد.