۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

ماجرای صف عجیب مسافران خارجی فرودگاه امام / مسافران حاشیه‌ ساز از کجا آمده‌ اند؟

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبر: 591627
ماجرای صف عجیب مسافران خارجی فرودگاه امام /  مسافران حاشیه‌ ساز از کجا آمده‌ اند؟

صف عجیب مسافران خارجی فرودگاه امام در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد. حالا مسافران ایرانی با صف‌های عجیبی در فرودگاه بین‌المللی امام مواجه شده‌اند که سر تا پا گان بهداشتی پوشیده و محافظ‌هایی روی صورت خود گذاشته‌اند. این مساله همزمان با شیوع سویه جدید ویروس کرونا برای بسیاری از مسافران ایرانی پرسش‌برانگیز شده است.

اقتصاد آنلاین - پریسا شاکری؛ صف طولانی مسافران خارجی که با لباس‌های مخصوص قرنطینه در فرودگاه امام حاضر شده‌اند، برای بسیاری از مسافران ایرانی پرسش‌های متعددی ایجاد کرده است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرده است که شمار شهرهای نارنجی و قرمز نقشه کرونا در ایران برای اولین بار به صفر رسیده است و بیشتر شهرها از نظر ابتلا به کووید۱۹ زرد و آبی شده‌اند اما حالا درست در همین شرایط مسافران ایرانی با صف عجیب مسافران خارجی در فرودگاه مواجه شده‌اند.

ناگفته نماند که دیروز وزارت بهداشت از ابتلای اولین ایرانی به سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون خبر داده است. این بیمار پیش از این به امارات سفر کرده و با وجود تزریق دو دوز واکسن به سویه افریقایی کرونا مبتلا شده است.

جواد صالحی آرتیمانی، مدیر روابط عمومی فرودگاه امام درباره صف عجیب مسافران خارجی به اقتصاد آنلاین توضیح می‌دهد که این صف بیشتر مربوط به مسافرانی است که توقف کوتاه چند ساعته در ایران دارند و ایران مقصد سفر آنها نیست و بلافاصله از فرودگاه امام به کشور مقصد پرواز می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: این مسافران عمدتا از کشورهای آسیای دور هستند و به دلیل پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه کشورشان با حداکثر تجهیزات حفاظتی سفر می‌کنند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام تاکید می‌کند که مهار نسبی کرونا در ایران موفقیت‌آمیز بوده است و تجهیزات نظارتی در فرودگاه امام موجود است و مسافران از نظر واکسیناسیون و ارائه تست ۷۲ ساعته PCR  و مطابق بخشنامه وزارت بهداشت تحت کنترل هستند و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

به گفته صالحی با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا کنترل و نظارت بهداشتی و مراقبتی در فرودگاه امام خمینی به عنوان دروازه اصلی ورود مسافران خارجی افزایش داشته است و تیم‌های مراقبتی شبکه بهداشت به صورت شبانه‌روزی در گیت‌های ورودی مسافران خارجی فرودگاه امام خمینی حضور دارند تا کارت‌های واکسن و وضعیت جسمانی مسافران را از لحاظ علائم بیماری کرونا بررسی کنند.

همچنین از افراد مشکوک به کرونا تست PCR گرفته می‌شود و فرد مشکوک اگر خارجی باشد، تا زمان آماده شدن نتیجه تست کرونا در هتل فرودگاه و اگر ایرانی باشد در منزل با نظارت شبکه بهداشت قرنطینه می‌شود تا شاهد گسترش دوباره کرونا در کشور نباشیم.