۰ نفر

زیان یک میلیارد دلاری بویینگ

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
کد خبر: 576042
زیان یک میلیارد دلاری بویینگ

غول هواپیماسازی آمریکا اعلام کرد که نقص فنی در تولید هواپیماهای ۷۸۷ دریم لاینر باعث ایجاد هزینه غیرعادی به میزان ۱ میلیارد دلار برای این شرکت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛  بویینگ، غول هواپیماسازی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که نقص فنی در تولید هواپیماهای ۷۸۷ دریم لاینر باعث ایجاد هزینه غیرعادی به میزان ۱ میلیارد دلار خواهد شد.

 به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی،این شرکت در حالی که برای رفع مشکلات کیفی تلاش می کند، تولید خود را به حدود دو فروند در ماه کاهش داده است. این مشکلات باعث شد که تحویل این هواپیماها در بیشتر سال گذشته متوقف شود.

بر اساس این گزارش، سازنده هواپیماهای مسافربری بویینگ ۱۸۳ میلیون دلار از هزینه یک میلیارد دلاری خود را در سه ماهه سوم ثبت کرد.

با این حال، به لطف افزایش فروش و تحویل هواپیماها، فروش این شرکت بهبود یافت. بویینگ اعلام کرد درآمد این شرکت در سه ماهه سوم به ۱۵.۲۸ میلیارد دلار رسیده است که ۸ درصد نسبت به ۱۴.۱۴ میلیارد دلار در سال گذشته افزایش نشان می دهد.

البته این رقم کمتر از ۱۶.۳ میلیارد دلاری بود که توسط تحلیلگران پیش بینی شده بود. این شرکت در این دوره سه ماهه ۱۳۲ میلیون دلار زیان خالص گزارش کرد که البته کمتر از ۴۶۶ میلیون دلاری بود که در سال گذشته از دست داده بود.

بر اساس گزارش تعدیل شده، بویینگ ۶۰ سنت به ازای هر سهم از دست داد که بسیار بیشتر از ۲۰ سنتی بود که تحلیلگران انتظار آن را داشتند.

دیو کالهون، مدیر عامل بویینگ، پس از انتشار این نتایج در یادداشتی برای کارکنان گفت: بازار تجاری ما با توزیع واکسن و باز شدن مرزها نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد.

وی افزود: با بازگشت تقاضا به حالت عادی، ظرفیت زنجیره تامین و تجارت جهانی محرک های اصلی بهبود صنعت ما و اقتصاد جهانی خواهند بود.

بویینگ سال گذشته برای اولین بار مشکلات کیفی درزهای بدنه برخی از هواپیماهای ۷۸۷ خود را فاش کرد. این مشکلات منجر به بازرسی هایی شد که بویینگ را بر آن داشت تا تحویل هواپیماها به مشتریان خود یعنی خطوط هوایی را متوقف کند و این شرکت را از پول نقد محروم کند.