۰ نفر

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی؛

سازمان هواپیمایی کشوری از شمول قانون خدمات کشوری مستثنی شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 563253
سازمان هواپیمایی کشوری از شمول قانون خدمات کشوری مستثنی شد

وزارت راه و شهرسازی اساسنامه جدید سازمان هواپیمایی کشوری را بر اساس مستثنی شدن آن از شمول قانون خدمات کشوری و اداره سازمان به صورت شرکت دولتی به هیات دولت ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  سازمان هواپیمایی کشوری به استناد ماده (۵۳) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و نیز ابلاغ تغییرات قانون مصوب بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، متن نهایی اساسنامه این سازمان را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارائه کرده است.

با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مبنی بر مستثنی شدن این سازمان از شمول قوانین مدیریت خدمات کشوری و محاسبات عمومی کشور به جز در مواردی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، شده، مقرر بوده در چارچوب اساسنامه‌ای که ظرف مدت سه ماه از تصویب قانون فوق به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اداره شود.

از این رو، پیش نویس اساسنامه مورد نظر با تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، پس از سه سال سیر طولانی مراحل اداری تصویب، به شورای نگهبان ارسال و برای اصلاح پاره‌ای از موارد جزئی به دولت برگردانده شد.

اکنون با توجه به ابلاغ تغییرات قانون مصوب بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که در آن قانونگذار، دولت را مکلف به تنظیم و تصویب اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری در قالب شرکت دولتی نموده، این سازمان همان اساسنامه را با اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان و تنها با گنجاندن ارکان یک شرکت دولتی، تدوین و برای تصویب نهایی، به دولت ارسال کرده است.

گفتنی است، پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی و تصمیم گیری است.