۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

خرید و فروش بلیت‌های نوروزی ممنوع است؟

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰
کد خبر: 509590
خرید و فروش بلیت‌های نوروزی ممنوع است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سال‌های گذشته از بیش از یک ماه گذشته امکان پیش خرید بلیت وجود داشت اما امسال دیگر پرواز فوق العاده یا در نظر گرفتن ناوگان ویژه برای پاسخگویی به سفرهای نوروزی نخواهیم داشت و فقط سفرهای برنامه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا،  شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی  درباره برگزاری سفرهای نوروزی با توجه به شرایط کرونایی اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، روند سفرهای نوروز 1400 برای حفظ سلامت مردم تغییر خواهد کرد تا انگیزه مردم برای سفر کاهش یابد.

وی تاکید کرد: طرح سفرهای نوروزی مانند سال‌های گذشته به اجرا نمی‌رسد اما ناوگان حمل و نقل عمومی آمادگی انجام سفرهای ضروری را خواهند داشت و برنامه‌ریزی‌ها در راستای پاسخگویی به انجام سفرهای ضروری در این ایام است.

آدم‌نژاد با بیان اینکه با تشدید نظارت‌ها برخورد با متخلفان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی و محکم خواهد بود و بر این موضوع تاکید داریم، گفت: پروتکل‌های بهداشتی اعم از ضدعفونی‌ها و گندزدایی در شقوق حمل و نقل به صورت مستمر انجام خواهد گرفت. تمام پروتکل‌های بهداشتی و مقررات پیشگیری از شیوع کرونا در بخش ضدعفونی ناوگان، استعلام‌گیری از وضعیت سلامت مسافران، فاصله‌گذاری اجتماعی و ... سختگیرانه به اجرا می‌رسند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت مانند نوروزهای قبل از سال 99 انجام نخواهد شد، ادامه داد: در سال‌های گذشته از بیش از یک ماه گذشته امکان پیش خرید بلیت وجود داشت اما امسال دیگر پرواز فوق العاده یا در نظر گرفتن ناوگان ویژه برای پاسخگویی به سفرهای نوروزی نخواهیم داشت و فقط سفرهای برنامه‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: هر چند در سال‌های گذشته ویژه ایام نوروز، ظرفیت ناوگان را افزایش می‌دادیم امسال فقط سفرهای برنامه ای مدهای مختلف حمل و نقل انجام می‌شود.

آدم‌نژاد تاکید کرد: البته در حال حاضر ممنوعیتی برای خرید و فروش بلیت نوروزی وجود ندارد و مانند سایر ایام سال، متقاضیان می‌توانند نسبت به تهیه انواع بلیت البته پس از استعلام‌گیری از وضعیت سلامت‌شان، اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم صدور بلیت برای مسافران مبتلا به کرونا از طریق سامانه استعلام‌ سلامت شناسایی شدند، اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌ها از مجموعه حمل‌و نقل عمومی کشور برای 4 هزار و 830 نفر بلیت صادر نشده است.

وی همچنین درباره پیشنهاداتی مانند انجام تست فوری برای مسافران نوروزی گفت: درباره موضوعاتی مانند.انجام تست فوری از مسافران منتظر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. احتمالا در فرایندهایی از تست فوری استفاده خواهیم کرد اگر تست فوری الزامی شود روند استعلام‌گیری از سلامت مسافران قبل از فروش بلیت تغییر خواهد کرد.

آدم‌نژاد با اشاره به موضوع ارایه تست منفی جعلی کرونا در برخی از مرزهای کشورمان تاکید کرد: توزیع و تهیه تست جعلی مربوط به داخل کشور نمی‌شود،اخباری که از تست جعلی منتشر شد مربوط به خارج از مرزهای ایران است که وزارت بهداشت تهمیدات لازم برای جلوگیری از این موضوع را انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در فرودگاه امام هم تست 96 ساعته منفی را چک می‌کنیم و موارد مشکوک را تست مجدد می‌گیریم.