۰ نفر

در نشست اسلامی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن با مدیران بانک‌ها مطرح شد؛

عزم مدیران بانکی جهت سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌و‌نقل ریلی

۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۴
کد خبر: 467920
عزم مدیران بانکی جهت سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌و‌نقل ریلی

نشست صمیمانه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با مدیران بانک‌های کشور به منظور تقدیر از بانک‌های عامل همکار با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل و نقل ریلی برگزار شد و طرفین بر لزوم افزایش همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری در این صنعت تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن نشست صمیمانه‌ای را با مدیران تعدادی از بانک‌های کشور به منظور تقدیر از ایشان به‌خاطر گسترش همکاری‌ها در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در مورخ ۲۶ شهریور برگزار کردند.
در این نشست مدیران بانک‌ها؛ آقایان محمد بیگدلی مدیر عامل بانک ملت، محمد فطانت بار مدیرعامل بانک آینده، علی موسوی زاده معاون اعتباری و بانکداری شرکتی، حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، رضا صدیق قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات و سعید مستشار سرپرست بانک ایران و ونزوئلا و همچنین رییس انجمن صنفی حمل و نقل ریلی و برخی مدیران این صنعت حضور داشتند، بر ضرورت همکاری و سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید شد.
سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت راه آهن علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و اثرات ویروس کرونا با هدف ارتقاء و توسعه حمل و نقل ریلی با افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش بخصوص در سال جهش تولید ، همکاری گسترده‌ای با بانک‌های مختلف و شرکت‌های سازنده ناوگان و شرکتهای حمل و نقل ریلی به‌عنوان سرمایه گذار داشته است، افزود: در این رابطه بانک‌های عامل بطور جدی ما را در این راه یاری رسانده و همکاری صمیمانه‌ای داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و البته با مساعدت هرچه بیشتر آن‌ها آماده‌ایم که قدم‌های بسیار بلندتری در مسیر رونق و جهش تولید در این صنعت برداریم.
رسولی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت حمل و نقل ریلی کشور و ظرفیت‌های ارزشمند تولیدی موجود در کشور  گفت: در شرکت راه آهن، یک زیست بوم سرمایه‌گذاری تدوین شده که در این زیست بوم، دو نقش برای پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی تعریف شده است. نقش نخست برای شرکت راه آهن است تا به عنوان تسهیل‌گر از جانب دولت، تسهیلات لازم به بخش خصوصی ارایه نماید و نقش دوم، به عنوان سرمایه پذیر است تا به صورت مشارکت عمومی با بخش خصوصی وارد ارتباط شود.
مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:  اکنون برای سرمایه‌گذاران به تناسب نوع پروژه و نوع سرمایه‌گذاری بسته‌های حمایتی تدراک شده است؛ به نحوی که جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاران و تامین کنندگان سرمایه به ویژه بانک‌ها وجود داشته باشد.
وی افزود: در این بسته‌ها تدابیر لازم برای بخش مدیریت ریسک و کاهش ریسک در نظر گرفته شده است.
رسولی گفت: شرکت راه آهن در صدد است با ساز و کارهای قانونی،  بخش مالی مورد نیاز پروژه‌ها را تا حدود ۲۰ درصد از طریق منابع سرمایه گذاران و مابقی بصورت وجوه اداره شده دولت و منایع بانکی با حمایت و در صورت نیاز ضمانت توسعه حمل و نقل ریلی را سرعت بخشد، به نحوی که برآیند این اقدامات طوری باشد که محیطی جذاب برای سرمایه گذاری فراهم شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی از مشکلات مطرح شده از سوی مدیران بخش‌های خصوصی صنعت حمل و نقل ریلی کشور اظهار کرد: همیشه بین بانک‌ها و مشتریان انتظاراتی به صورت دو سویه وجود دارد که باید در تعامل سازنده و مثبت نتیجه توسعه سرمایه گذاری و خدمت به مردم عزیزمان باشد . انتظار تسهیل‌گری، سرعت و تخفیف در تضامین از سوی متقاضیان و وجود مقررات خاص از سوی بانک‌ها در همه جای دنیا وجود دارد. اما مهم این است که امروز مدیران بانک‌های کشور، اراده همکاری با راه آهن را دارند و مقام عالی وزارت هم تایید کردند و بانک‌ها نیز لبیک گفتند و اکنون این عزم و اتفاق نظر در مدیران ارشد بانک‌ها به منظور توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد.
رسولی گفت: صرفا یکسری مسایل تکنیکی وجود دارد که امیدواریم با جلسات اختصاصی که با حضور شرکت‌ها و مدیران بانک‌ها خواهیم داشت، برطرف شوند.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: راه آهن اهداف بلندی را برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری تعریف کرده است . یکی از ارکان اصلی برای تامین سرمایه‌ در این صنعت، بانک‌‌ها هستند. اکنون ما با اکثر بانک‌ها توافق و همکاری خوبی داریم. خوشبختانه نگاه بانک‌ها به پروژه‌های ریلی نگاه خوبی است و ما نیاز داریم که برای سرمایه‌گذاری بیشتر ، این همکاری‌ها را گسترش دهیم