۰ نفر

مراحل طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۷
کد خبر: 440057
مراحل طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

همیشه پس از مدتی زندگی در هر خانه ای، قسمت های مختلف آن دچار فرسودگی و خرابی می‌شوند و یا بعد از مدتی فضای خانه، دل اعضای خانواده را می‌زند و به دنبال تنوع و نوآوری در فضای خانه و دکوراسیون منزل هستند. به این کار بازسازی ساختمان و طراحی دوباره دکوراسیون داخلی گفته می‌شود که از قدیم در بین اکثر خانواده‌ها رایج بوده است.

هنگامی که شما تصمیم به بازسازی منزل خود می گیرید، ممکن است یا این کار را به صورت کلی بخواهید و تصمیم داشته باشد قسمت‌هایی از خانه تخریب و بازسازی شود و بعضی از قسمت ها تعمیر شوند و یا ممکن است به یک تغییرات جزئی مانند تغییر وسایل یا تغییر نوع چیدمان دکوراسیون داخلی منزل بسنده کنید.

 در هر حالت باید هدف خود از بازسازی یا طراحی داخلی را بدانید و مقدار بودجه ای که می خواهید مصرف کنید را تخمین بزنید تا در روند کار با مشکلی مواجه نشوید یا با تخمین نادرست هزینه ها، پروژه شما نیمه کاره باقی نماند .

اگر تصمیم دارید بازسازی ساختمان و منزل خود را به صورت کلی و همراه با تعمیر و بازسازی و مرمت قسمت های اصلی خانه مانند نما و دیوارها و سقف و وسایل انجام دهید، بهتر است حتماً با مراحل بازسازی ساختمان آشنا باشید تا این کار را با آگاهی بیشتری انجام دهید و از خسارت‌ های احتمالی جلوگیری کنید. زیرا هرچه مسیر پیش روی شما روشن تر باشد و اطلاعات بیشتری در رابطه با کار و مراحل آن داشته باشید، برآورد بهتری از زمان و هزینه ها خواهید داشت و کار شما هم سریع تر و هم با قیمت مقرون به صرفه تر انجام خواهد شد.

 پس پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم به بازسازی ساختمان و منزل خود دارید، این کار را به متخصصان این حرفه بسپارید.

 البته بهتر است گروهی که به عنوان متخصص برای بازسازی ساختمان انتخاب می کنید، متشکل از افرادی باشند که در این زمینه زبر دست هستند و حتماً از اهداف و سلایق خود برای آن ها صحبت کنید و نظرات خود را با آن ها به اشتراک بگذارید تا آنها بدانند که نیت و هدف شما چیست و باید چه مراحلی برای رسیدن به آن پشت سر گذاشته شود.

حتی از نمونه کارهای قبلی آن ها دیدن کنید تا ضمن آشنایی با کیفیت کار آن ها، ایده های بیشتری در ذهن شما نقش ببندد.

در ادامه با مراحل مختلف بازسازی ساختمان آشنا خواهید شد. دانستن این مراحل می‌تواند در انتخاب تیم حرفه‌ای بازسازی و برآورد دقیق هزینه ها به شما کمک کند.

جمع آوری اطلاعات در رابطه با ساختمان

چنانچه قصد بازسازی ساختمان خود را دارید بهتر است حتماً از ساختار و اسکلت و همچنین فونداسیون ساختمان خود اطلاعات کاملی به دست آورید و آن ها را با گروه بازسازی و معماران به اشتراک بگذارید؛ زیرا آگاهی از بدنه ساختمان و نوع مصالح و قدمت و ظرفیت ساختمان شما می تواند تاثیر زیادی در انتخاب نوع مصالح و روند کار داشته باشد. حتی با این کار می توانید تخمین بزنید که آیا منزل شما ظرفیت بازسازی را خواهد داشت و این کار برای شما صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟

اگر خانه کاملا فرسوده شده باشد، دیگر بازسازی کار درستی نیست و باید در فکر کوبیدن و ساختن مجدد و یا تعویض و خرید یک خانه جدید باشید.

سس

مرحله تخریب

مرحله بعدی در بازسازی ساختمان مربوط به تخریب بنا در قسمت های مورد نیاز است. به طور مثال ممکن است شما بخواهید قسمت‌هایی از خانه تخریب شود. بهتر است این کار حتماً توسط حرفه ای ها انجام شود، زیرا در خیلی از موارد افرادی که می‌خواهند خودشان مرحله تخریب را برعهده بگیرند تا موجب کاهش هزینه‌ها شوند، در نهایت خسارت‌های جانی و مالی زیادی را متحمل شده اند، زیرا شما آگاهی کافی از نوع ساختار و تحمل بنا در قسمت های مختلف ندارد و ممکن است جان خود را به خطر بیندازید.

مرحله ساخت

بعد از اینکه مرحله تخریب قسمت های مختلف مورد نظر انجام شد، حالا نوبت ساختن می باشد. در این مرحله شما تصمیم می گیرید بعضی از قسمت ها ساخته شوند یا از راه برداشته شوند. به طور مثال برخی از دیوارهای خانه برای طرح جدیدی که در سر دارید اضافی هستند و باید برداشته شوند و یا برای قسمت بندی خانه نیاز دارید که دیوارهای جدید بسازید و یا برای زیبا سازی سقف پذیرایی و آشپزخانه از کناف استفاده کنید. معمولاً برای بازسازی ساختمان از دیوارهای کاذب و سقف های کاذب و کناف ها استفاده می شود زیرا هم سبک تر هستند و سرعت کار با را بالا می‌برند و هم قیمت مناسبی دارند و در برابر زلزله از خود مقاومت نشان می‌دهند.

مراحل جمع ‌آوری اطلاعات و تخریب و ساخت جزو مراحل پایه و اصلی بازسازی ساختمان می باشند، ولی مراحل بعدی کاملا سلیقه‌ ای بوده و به سلیقه، هدف و بودجه شما بستگی دارد.

 به طور مثال اگر شما قصد داشته باشید که کفپوش ساختمان را تعویض کنید و یا تغییری در رنگ یا پوشش و بافت دیوارها داشته باشید، می توانید نوع بافت و متریال مخصوص را انتخاب کرده و از افراد متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

بهتر است اگر قصد ساختن قسمت های جدید در خانه خود را دارید حتماً از مصالح مرغوب و گچ کاری های با کیفیت استفاده کنید، زیرا وقتی عضوی به خانه اضافه می‌شود بیش از سایر قسمت ها به چشم می آید و باید ظاهر زیبایی داشته باشد.

بعد از اینکه بازسازی، تعمیر و مرمت قسمت های مختلف خانه با استفاده از مراحلی که گفته شد انجام شد، می‌توانید با یک نورپردازی ماهرانه این زیبایی و جلوه را چندین برابر کنید.

حتی نورپردازی مناسب در برخی از مکان‌ها می‌تواند باعث بزرگتر جلوه دادن خانه های کوچک تر و یا پوشاندن نواقص آن خانه شود.

برای زیبایی هر چه بیشتر خانه و پایین آمدن کنتراست نور می توانید از نورهای توکار در سقف و یا از هالوژن ها استفاده کنید.

سسس

خرید وسایل و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

بعد از اینکه مراحل گفته شده پشت سر گذاشته شد، حالا نوبت خرید وسایل مناسب برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل می باشد و برای اینکه طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما به بهترین نحو ممکن انجام شود؟ باید هم وسایلی که خریداری می‌کنید زیبا باشند و با یکدیگر در تناسب و هارمونی باشند و هم با استفاده از اصول و قواعد چیدمان و با پیروی از قوانین فنگ‌شویی چینش آنها انجام شود تا زیبایی خانه شما چندین برابر شود.

طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دکوراسیون آف دکور

همانطور که در ابتدای صحبت اشاره شد بهتر است چنانچه قصد بازسازی و مرمت ساختمان و منزل خود را دارید حتماً از گروه خبره و متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

ممکن است در اولین مرحله کمی برای شما هزینه استخدام این افراد سنگین باشد اما وقتی که از افراد متخصص کمک می‌گیرید سرعت کار شما بالاتر می‌رود و خیلی از هزینه‌های جانبی و اشتباه کنار گذاشته گی شوند و از این رو برای شما به صرفه تر می باشد.

طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دکور پلاس با در نظر گرفتن تمامی شرایط از جمله بودجه، وضعیت ساختمان، سن بنا، سلیقه صاحب ملک و سایر موارد مهم انجام می شود و نتیجه کار خستگی را از تن به در خواهد برد.