۰ نفر

مدیرعامل ارس خودرو دیزل اعلام کرد:

آغاز فروش آمیکو آسنا اتوماتیک به زودی

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبر: 578435
آغاز فروش آمیکو آسنا اتوماتیک به زودی

مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) با بیان اینکه عرضه آسنا طی روزهای آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تمام محصولاتی که آمیکو تا به حال عرضه کرده است به نوعی خاص و از ویژگی های خاصی نیز برخوردار هستند.

اقتصاد آنلاین – سمانه برمخ‌شاد؛ شهرام فدارکار در یک نشست خبری اظهار کرد: زمانی که پیکاپ آسنا به بازار عرضه شد هیچ خودرویی در این سگمنت دارای قابلیت قفل دیفرانسیل اتوماتیک نبود، آسنا اتوماتیک نیز ویژگی‌هایی دارد که می توانیم آن را تک خال بازار پیکاپ‌ها بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمیکو آسنا اتوماتیک به ی پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ مجهز است و توانایی تولید ۲۱۸ اسب بخار را دارد اما به دلیل مسائل زیست‌محیطی، توان خروجی آسنا اتوماتیک، ۲۱۰ اسب بخار خواهد بود، گفت: گشتاور این پیشرانه ۳۲۰ نیوتن متر است . 

فداکار با بیان اینکه پلتفرم آسنا اتوماتیک با آسنا فعلی یکی است و گیربکس بکار رفته روی آن اتوماتیک ساخته شده پانچ فرانسه است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری حدود ۵۰۰ دستگاه از این خودرو عرضه خواهد شد.

 مدیرعامل ارس خودرو دیزل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چراعرضه آمیکو آسنا اتوماتیک با تاخیر انجام شد؛ گفت: آنچه بیش از اندازه برای آمیکو اهمیت داشت این بود که بتوانیم خودرو را شماره گذاری و بعد از آن آغاز به فروش کنیم. از سوی دیگر دلیل تاخیر بوجود آمده برای رونمایی این خودرو، اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین قطعات جهت خدمات پس از فروش بود.

فداکار  با اشاره به اینکه آمیکو تسهیلات ویژه‌ای برای هنرمندان و ورزشکاران در نظر خواهد گرفت، ادامه داد: گارانتی آمیکو آسنا اتوماتیک ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر است اما اضافه کردن یک سال دیگر به مدت زمان گارانتی از دیگر برنامه هایی است که برای این محصول در نظر داریم .

به گفته او مشتری اصلی آمیکو آسنا اتوماتیک برخلاف نسخه دنده‌ای اشخاص خواهند بود و ارگان‌ها هدف اصلی نیستند. ضمن اینکه در کنار نسخه اتوماتیک، همچنان مدل دنده‌ای آسنا تولید خواهد شد.

 مدیرعامل ارس خودرو دیزل یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول را راحتی سواری آن در مقایسه با تویوتا هایلوکس اعلام کرد و گفت: دوکابین بودن آسنا اتوماتیک و راحتی سرنشینان در ردیف دوم نیز علاوه بر قابلیت های آفرود، امکان مصرف برای خانوارها در جاده‌های شهری را هم فراهم می‌کند .

اعلام قیمت آسنا اتوماتیک در زمان رونمایی

 وی درباره قیمت این خودرو اظهار کرد:قیمت گذاری مناسب نیز برای آمیکو بسیار مهم است. این محصول بر اساس تمام متغیرهای سیاسی اقتصادی حال حاضر کشور و رقبا و همچنین وضعیت بازار قیمت گذاری شده است که در زمان رونمایی اعلام خواهد شد. اما قطعاً قیمت گذاری به نوعی خواهد بود که هم این محصول جای خوبی در بازار پیدا کند، هم محصول دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و هم چنین آن ارزش افزوده را با یک قیمت منطقی ایجاد کنیم .